10 Adımda Başarılı Bir E-Ticaret Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?

Kendi çevrimiçi mağazanızı oluşturmak, biraz daha fazla para kazanmanın mükemmel bir yoludur, ancak nereden başlayacağınızı nasıl bileceksiniz? Kendi karlı çevrimiçi vitrininizi başlatmak için çok fazla paraya, zamana ve hatta teknik bilgiye ihtiyacınız yok. Hazırlanın, çünkü size tam olarak nasıl yapılacağını göstereceğiz.

İşte e-ticaret web sitenizi sıfırdan oluşturmanın 10 adımı:

1-Satılacak Mükemmel Ürünü Keşfedin

Bir süredir yapılacaklar listenizde kendi çevrimiçi mağazanızı kuruyorsanız, muhtemelen aklınızda ne tür ürünler satmak istediğinize dair bir fikriniz vardır. El yapımı gibi yaptığınız veya bir toptancıdan aldığınız ve daha yüksek bir fiyat noktasından sattığınız bir şey olabilir. Satmayı seçtiğiniz ürünler ne olursa olsun, bu her zaman karlı bir e-ticaret web sitesi oluşturmanın ilk adımıdır.

Süreçteki bir sonraki adım, gerçekten uygulanabilir olduğundan emin olmak için ürün fikrinizi araştırmaktır. İnsanlar bu ürün için zaten alışveriş yapıyor mu? Orada ne kadar rekabet var? Niş zaten aşırı doymuş mu, fazla moda mı yoksa rekabetçi mi? Fiyatlandırma konusunda rekabet edebiliyor musunuz?

Satılacak karlı ürünler için bir fikir bulmanın harika bir yolu, diğer e-ticaret mağazalarının ne sattığını analiz etmektir. İnsanların zaten alışveriş yaptığı fikirleri bulmak için en çok satan ürünlere ve trend ürünlere göz atın. Siz oradayken, ürün listenizden hangi ürünlerin hariç tutulacağını ölçmek için en çok satanlar listesinde olmayan ürünlere göz atın.

2 -Ürünlerinizin Fiyatlarını Belirleyin

Fiyatlandırma, başarılı e-ticaret web sitenizi başlatmak için çok önemlidir, aynı zamanda işletme sahiplerinin mağazalarını açarken karşılaştıkları en büyük zorluklardan biri olabilir.

Fiyat noktanızı çok düşük ayarlarsanız, gün sonunda bile para kaybetme veya zar zor kırılma riskiniz olabilir. Bu, çevrimiçi işinizi oluşturmak için harcadığınız tüm sıkı çalışma, zaman ve çabanızın hiçbir şey için olmadığı anlamına gelir. Öte yandan, eğer fiyatlarınız çok yüksekse, çok fazla satış yapamayabilirsiniz ve sonunda kar hanenize mal olabilir.

Ürünlerinizi doğru fiyatlandırmak için tüm işletme maliyetlerinizi hesaplamak ve analiz etmek zorunludur. Maliyet analizi yaparken dikkat edilmesi gerekenler:

-Ürününüzü yapmak için tüm malzeme maliyetleri

-Vergiler

-Nakliye (paketleme ve teslimat dahil)

-Ödeme işleme hizmetlerinin (PayPal, Stripe, Square vb.)

-Ek pazarlama ve reklam maliyetleri (Ürün fotoğrafçılığı, reklamcılık, etkileyici pazarlama)

-Kârda görmek istediğiniz miktarı ekleyin ve nihayetinde günün sonunda eve götürün

3-Nakliye Maliyetlerinizi ve Seçeneklerinizi Araştırın

Nihai ürününüzü müşterilerinize güvenli ve sağlam bir şekilde ulaştırmak ve siparişlerini yerine getirmek, başarılı bir çevrimiçi işlemin belki de en önemli parçasıdır.

 

Birçok çevrimiçi mağaza, gönderim bedelini müşterilerine yansıtmayı tercih ediyor. Bunu yapmanın bir yolu bu olsa da nakliye maliyetlerinin müşterilerin siparişlerini terk etmeleri ve bu satışı kaybetmenizle doğrudan bir ilişkisi olduğunu unutmamak önemlidir. Çevrimiçi alışveriş yapanların %44’ü, nakliye ve taşıma hizmetlerinin yüksek maliyetleri nedeniyle çevrimiçi bir şey satın almayı tercih etmediklerini söylüyor.

Bunu telafi etmek için, nakliye maliyetinin nasıl hesaba katılacağını belirlerken göz önünde bulundurabileceğiniz bazı seçenekler vardır.

Tüm siparişlerde tüm konumlara ücretsiz gönderim sunun.

Maliyeti karşılamak için ücretsiz nakliye hizmeti sunun ve ürün fiyatınızı yükseltin.

Belirli bir dolar tutarını karşılayan siparişler için ücretsiz gönderim sunun.

Sabit bir kargo ücreti teklif edin.

4- Mükemmel E-Ticaret Web Sitesi Kurucunuzu Bulun

Çevrimiçi e-ticaret işinize başlamak söz konusu olduğunda izleyebileceğiniz iki yol vardır. Birincisi, ürünlerinizi satmak için Etsy, Amazon veya eBay gibi bir pazar yeri kullanmaktır. Diğer seçenek, tamamen size ait olan ve sizin tarafınızdan yönetilen bir web sitesi ve marka ile kendi e-ticaret web sitenizi oluşturmaktır.

E-ticaret yazılımı, herkesin ürünlerini listelemesini, fiyatları belirlemesini ve sitelerine bir alışveriş sepeti eklemesini kolaylaştırır. Yazılım, mükemmel bir müşteri deneyimi sağlarken süreci sizin için hızlı ve kolay hale getirir. Bu, zamanınızı ve enerjinizi satışa odaklamanıza olanak tanır

5- Bir İşletme Adı, Etki Alanı Adı ve Marka Seçin

Biraz yaratıcı, biraz yenilikçi olacağınız ve inşa ettiğiniz markaya zemin hazırlayacağınız bu bölüm. Müşterilerinizin, yeni satın aldıkları harika yeni ürünleri sergilerken arkadaşlarına ve ailelerine neler söyleyeceğini düşünün. İşletmenizle ilişkilendirmek veya kullanmak istediğiniz çeşitli kelime ve kelime öbekleri için beyin fırtınası yapın. Sattığınız ürünleri yansıtabilir veya kişisel olarak sizinle alakalı olabilir.

İşletme adlarınızı araştırdığınızdan ve halihazırda başka bir işletme tarafından telif hakkı alınmış veya ticari markalı herhangi bir şeyden uzak durduğunuzdan emin olun. Etki alanı adının kullanılabilir olup olmadığını ve kullanmayı planladığınız herhangi bir sosyal medya işleyicisini kontrol ettiğinizden emin olun.

6- E-Ticaret Web Sitenizi Oluşturun

Sitenizin çerçevesini düşünün. İkna edecek kopyayı oluşturmanız ve yazmaya başlamanız gereken sayfalar, alıcılar mutlu müşteriler olmaya aday olacaktır. Öğe açıklamaları, ürün fotoğrafları ve anahtar kelimeler, kullanıcıların aradıklarını bulmalarına ve tam olarak ne satın aldıklarını bilmelerine yardımcı olur. Bir e-ticaret platformu kullanmak ve önceden hazırlanmış temalarından birini seçmek, bu süreci hem hızlı hem de kolay hale getirmeye yardımcı olacaktır.

7- Bir Ödeme Yöntemi Oluşturun

Her çevrimiçi mağazanın müşterilerden ödeme alma yeteneğine sahip olması gerekir. Daha spesifik olarak, kredi kartı ödemelerini kabul edebilmeniz gerekir ve bunu yapmanın yolu bir satıcı hesabı kullanmaktır.

Bu süreçte hangi firmanın kullanılacağına karar verirken seçebileceğiniz birçok farklı seçenek vardır. Bazı e-ticaret platformlarında, kurulumu kolay ve hızlı hale getiren bu işlevsellik zaten yerleşiktir. Siz ve işletmeniz için en iyi seçeneğin hangisi olduğunu araştırın.

8- SSL Kullanarak Web Sitenizi Koruyun ve Yedekleme Hizmetlerini Yükleyin

Sitenizi oluştururken, sitenizi periyodik olarak yedeklediğinizden emin olun ve web siteniz veya servis sağlayıcınızla ilgili herhangi bir sorun olması durumunda sıkı çalışmanızın kurtarılabilmesi için düzenli bir site yedekleme hizmetinden yararlanın.

Ayrıca bir SSL sertifikası kurduğunuzdan emin olmak isteyeceksiniz. Bu sertifikalar, kendi çevrimiçi alışverişinizi yaparken gördüğünüz tanıdık yeşil kilidi URL’lerin yanına yerleştirir. Bu, müşterinizin bilgilerini gizli tutar ve saygın bir sitede alışveriş yaptıklarını bilmelerinin huzurunu sağlar.

Bilgili müşteriler, özel ödeme bilgilerini herhangi birine vermemeyi daha iyi bilir. SSL sertifikası, birisi satın alma işlemi gerçekleştirdiğinde sitenizde paylaşılan hassas bilgileri şifreler. Bilgisayar korsanlarının kredi kartı bilgilerini çalmasını önler ve sizden ve müşterilerinizden faydalanmaktan siber suçlularla savaşmak için üzerinize düşeni yapmanızı sağlar.

9- Çevrimiçi Mağazanızı Önizleyin, Test Edin ve Yayınlayın

E-ticaret sitelerinin etkili bir şekilde test edilmesi, web test teknikleri ve özel e-ticaret alanınız hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirir; ancak birçok e-ticaret platformu ortak bir tema ve yapıyı paylaşır.

-Anasayfa

-Arama Sonuçları

-Ürün Detayları

-Sipariş formu

-Sipariş onayı

-Giriş Formu Sayfası ve Hesap Sayfaları gibi

Herhangi bir e-ticaret web sitesinin çeşitli başka sayfaları olabilir, ancak bunlar baştan sona ana müşteri yolculuğunu özetlemektedir. İlk test turunuzu tüm alıcı yolculuğuna odaklayın ve kendinizi deneyime müşterinin bakış açısından bakacak şekilde konumlandırın.

10- E-Ticaret Web Sitenizi Tanıtmaya Başlayın

Siteniz yayına girdiğinde, pazarlama stratejinizi uygulama zamanı gelmiş demektir. İçerik pazarlaması, sosyal medya ve ücretli promosyonlar, mağazanıza trafik çekmenin, ilgi çekmenin ve ilk çevrimiçi satışlarınızı yapmaya başlamanın mükemmel yollarıdır.

E-Ticaret web siteniz ister halihazırda oluşturulmuş, ister devam ediyor veya başlamamış olsun, nihai hedefi akılda tutmak önemlidir: geliri artırmak!

 

Etiketler: , , , ,