2021’de İşletmenize Zarar Verebilecek 12 Web Tasarım Hatası

Bir web sitesine sahip olmak artık işletmeler için bir seçenek değil, kritik bir gerekliliktir. Ve en önemlisi, işletmeniz için geliştirdiğiniz web sitesinin belirli tasarım standartlarını karşılaması gerekir.

Etkileyici bir web sitesi, işletmenizin dikkat çekmesine, müşterilerle etkileşim kurmasına ve işletmenizin çevrimiçi güvenilirliğini sağlamasına yardımcı olabilir. Bir web sitesinin tasarımı, potansiyel müşterilerinizin markanızı nasıl algıladıklarını büyük ölçüde etkiler.

Tasarımdaki en ufak bir aksaklık bile kullanıcıları uzaklaştırabilir. Web siteniz modası geçmiş ve çekici görünmüyorsa, işinizi olumsuz yönde etkileyebilir.

İyi tasarlanmış bir web sitesi ile harika bir kullanıcı deneyimi oluşturmayı hedefleyen, kaçınılması ve giderilmesi gereken web tasarım hatalarını gelin beraber gözden geçirelim!

1-Duyarlı Olmayan Tasarım

Önce duyarlı bir web tasarımının ne anlama geldiğini anlayalım.

Web tasarımında duyarlı tasarım, büyük bir masaüstü ekranı, dizüstü bilgisayar, tablet veya en küçük akıllı telefon ekranları gibi herhangi bir cihazda çalışan ve güzel görünen web siteleri oluşturmaya yönelik bir yaklaşımdır. Duyarlı tasarım, bir web sitesini kullanıcının ekranına göre optimize eder.

Günümüzde pek çok kişi internette gezinmek ve arama yapmak için bilgisayar dışında farklı akıllı telefon cihazları kullanıyor.

Web siteniz, ziyaretçinin cihazına otomatik olarak uyum sağlıyorsa, kullanıcıların sitenizde gezinmek için daha fazla zaman harcamasına ve daha uzun süre meşgul olmalarına olanak tanır.

Öte yandan, yanıt vermeyen veya yanıt vermeyen bir web sitesi kullanıcı deneyimini kötü etkiler.

Tarama için farklı bir cihaz kullanıldığında zayıf web düzeni oluşturur, bu da zayıf okunabilirliğe ve düşük kaliteli görüntülere yol açar.

Duyarlı olmayan bir tasarım oluşturmaktan nasıl kaçınabiliriz?

Yeni bir web sitesi oluştururken mobil cihazlara öncelik veren bir yaklaşım kullanmayı deneyin. Web sitesi öğelerinin küçük ekranlarda mükemmel şekilde yüklendiğinden emin olun. Ardından, tabletler ve dizüstü bilgisayarlar vb. Gibi cihazların daha büyük ekranlarında çalışmaya başlayın.

Mobil cihazlar için kaliteli kullanıcı ara yüzleri ve deneyimi oluşturmaya güçlü bir vurgu yapın.

Web geliştiricileri, ekran çözünürlüklerine ve cihaz boyutlarına göre içeriğin boyutunu gizlemek, göstermek, taşımak veya ayarlamak için Ortam Sorguları ve CSS3 Modülleri gibi araçları kullanabilir.

2-Yıkıcı Pop-up’lar

Birçoğumuz web’de gezinirken açılır pencerelere rastlıyoruz. Aniden belirir, yardıma ihtiyacınız olup olmadığını sorar veya abone olup indirmenizi ister.

Ancak, onları yararlı bulmaktan ziyade, çoğu kullanıcı onları rahatsız edici buluyor çünkü görünümü engelliyorlar.

Yukarıda belirtilen nedenin dışında, kullanıcıların pop-up’ları sevmemesinin birçok nedeni vardır. Bunlardan bazıları:

-Pop-up’lar ziyaretçilerin dikkatini dağıtabilir ve kafalarını karıştırabilir.

-UX’i düşürebilirler.

-Birçok kullanıcı onları şüpheyle algılar ve kötü amaçlı yazılım olarak görür.

-Bir kullanıcıyı harekete geçmeye zorlarlar.

-Onlarla uğraşmak istemeyen kullanıcılar siteden ayrıldığında yüksek bir hemen çıkma oranına neden olabilirler.

-Dikkatli kullanılmazlarsa markanın itibarına zarar verebilirler.

-Özenle tasarlanmamışlarsa, mobil cihazlarda inanılmaz derecede berbat görünüyorlar.

-Şimdi, yukarıda belirtilen tüm nedenlere rağmen, birçok şirket bunları web sitelerinde kullanmaya devam ediyor çünkü:

-Pop-up’lar web sitesi ziyaretçisinin dikkatini çeker.

-Ziyaretçilerin web sayfasında biraz daha uzun süre kalmasına yardımcı olurlar

-Ziyaretçilerin web sitesinden hemen çıkmalarını engellerler

-Pop-up’ların yatırım getirisi potansiyeli vardır.

-Pop-up’lar dönüşümü alır. 2020 yılında, pop-up’ların ortalama dönüşüm oranı % 3,09 olarak hesaplanmıştır.

Çok yönlüdürler ve çeşitli noktalarda kullanılabilirler. Girişte, belirli bir noktaya kaydırdıktan sonra, çıkmadan hemen önce veya belirli bir eylemle tetiklenerek.

Ancak, kötü bir kullanıcı deneyimine de yol açabilirler ve bu nedenle, web sitenizde pop-up’ları uygularken çok dikkatli olmanız gerekir.

Pop-up kullanımında hata yapmaktan nasıl kaçınabiliriz?

-Google’ın cep telefonlarındaki pop-up kurallarına uyun ve rahatsız edici olmayan, cihaza özel açılır pencereler oluşturun.

-Pop-up’ları yalnızca ziyaretçilere değerli bir şey sunduklarından emin olduğunuzda ekleyin. Anlamsız bir kesinti ile ziyaretçinin zamanını boşa harcamamalıdır.

-Pop-up’lar tasarlarken tembel olmayın. Bunları web sitenizin geri kalanı kadar iyi olacak şekilde tasarlayın.

-Duyarlı olduklarından emin olun.

-Ziyaretçinin iletişim bilgilerini toplama ve pop-up’ların içeriğine karar verme açısından minimalist olun.

-Mümkünse, ziyaretçi gezinmeye başladıktan hemen sonra pop-up göstermekten kaçının.

-Sağ üst köşeye bir “X” düğmesi koyarak ziyaretçinin pop-up’tan çıkması için her zaman kolay bir yol ekleyin.

-Pop-up’larınızın doğru zamanlaması, ziyaretçiniz için tam olarak doğru yerinde deneyimi oluşturabilir.

-Pop-up’ların web sitenizin doğru konumuna yerleştirildiğinden emin olmak da önemlidir.

-İzinsiz açılır pencereler ekranın ortasına yerleştirilebilir.

-Özel teklifler içeren açılır pencereler yapışkan bir çubukla yerleştirilebilir.

-Ziyaretçilere web sitesinde gezinirken düşünmeleri için biraz zaman verilmesi gerekiyorsa, açılır pencereler yana yerleştirilebilir.

-Son olarak, seçici olun ve web sitenizin her sayfasında pop-up göstermeyin.

3-İçeriğin Taranabilir Olmaması

Ekranda basılı bir kitaptan okumaktan daha yavaş okuma eğiliminde olduğumuzu fark ettiniz mi? Aslında, çevrimiçi kitapları okumuyoruz bile, gözden geçiriyoruz.

Web içeriğinin taranabilir olması gerekir çünkü ziyaretçilerin tek bir web sitesinde çok uzun süre kalma sabrı yoktur.

Ayrıca, bir web sitesinde ziyaretçinin dikkatini çekmeye çalışan başka dikkat dağıtıcı unsurlar da vardır. Örneğin fotoğraflar, köprüler, animasyonlar, videolar vb.

Unutmayın, bir web sitesi için içerik yazmak, basılı materyal için yazmaktan farklıdır, bu nedenle kolayca taranabilir olmalıdır.

Taranabilir olmayan içerik yazmaktan nasıl kaçınabiliriz?

-Ekstra ayrıntılardan kaçının

-Basit bir yazı stilini takip edin

-İçeriğiniz kısa ve öz olmalıdır.

-Alt başlıklar, madde işaretli listeler, kısa paragraflar ve vurgulanmış anahtar kelimeler kullanın.

-Daha küçük başlıklar ekleyerek bazı noktaları iletmek için resimleri kullanın.

-Ekranın kalabalık görünmesini önlemek için yeterli beyaz alan ekleyin.

-Ziyaretçilere ek bilgi sağlamak istediğinizde içeriğe bağlantılar sağlayın.

4-Otomatik Sesli Video Oynatma

Web sitelerine video eklemek faydalıdır. Uygun şekilde kullanılırsa, web sitenizin ziyaretçisinin dikkatini çekmenize ve size dönüşüm sağlamanıza yardımcı olabilir.

Ancak doğru olmayan şey, sitenizi ziyaret eden kişinin izni ve beklentisi olmadan web sitenizde bir videoyu otomatik olarak oynatmaktır.

Haberler veya profesyonel sporları kapsayan web siteleri gibi, videoların otomatik olarak oynatılmasının kabul edilebilir ve beklendiği bazı siteler vardır.

Bununla birlikte, ziyaretçiler için bir web sayfası bağlantısını tıkladıklarında veya belirli bir sayfaya göz attığında bu sinir bozucu bir deneyime dönüşebilir ve tam sayfa açılır açılmaz video birdenbire oynamaya başlar.

Bir sessiz seçeneği aramaya çalışmak yerine, birçok ziyaretçi sayfadan hemen ayrılma eğilimindedir.

Çözüm nedir?

bir yaklaşım gibi görünebilir.

Videonuzun iki sürümü için bir A / B testi yapın. Biri otomatik oynatmalı, diğeri ise kullanıcıların videoyu oynatmayı kontrol ettiği yerlerde.

Bir videoyu otomatik oynatmanız gerekiyorsa, sesini kapatın. Twitter ve Facebook’un, kullanıcının videoyu otomatik olarak oynattığını gördüğü ancak sesi manuel olarak etkinleştirmesi gereken sessiz otomatik oynatılan videoyu nasıl kullandığını öğrenin.

5-Gezinme Sorunları

Her şeyin anında teslim edildiği bir çağda, artık her şey insanların web sitenizi terk etmesine neden olacaktır.

Web sitesinde gezinme, ziyaretçilerin hayal kırıklığı yaşamadan bir sayfadan diğerine geçmesine olanak tanır. Web sitenizin gezinmesinde sorunlar varsa, kullanıcılar içeriğinizi bulamayacaktır. Hiçbir içerik keşfi, dönüşüm olmadığı anlamına gelmez.

Web tasarımımızda gezinme hataları yapmaktan nasıl kaçınabileceğimize bir göz atalım.

Navigasyon hataları yapmaktan nasıl kaçınabiliriz?

Web sitenizdeki köprü metnini bariz hale getirin. Farklı bir renkte biçimlendirebilir, kalın yazı tipiyle veya altını çizebilirsiniz.

-Kenar çubukları, web içeriğinin geri kalanı gibi görünmemelidir.

-Gezinme çubuğunu düzene sokun. Dağınıklığı ortadan kaldırın ve bir yapıyı izleyin

-Web sitesinin navigasyonunun mobil cihazlarda duyarlı olduğundan emin olun.

-Kullanıcılarınızın web sitesinde nasıl gezindiğini kontrol etmeye yönelik değerlendirme araçlarını kullanın.

-Ziyaret edilen bağlantıların renginin değiştiğinden emin olun. Böylece nerede olduklarını ve nerede bulunduklarını anlasınlar.

-Kullanıcılar web sitenizde bir şeyler okumaya çalışırken dönen, sıçrayan veya hareket eden animasyon biçiminde kontrol edilemeyen gezinme kullanmaktan kaçının.

6-Yavaş Yükleme

Web sitenizin yüklenmesi dört saniyeden uzun sürerse, çok yavaştır. Bir mobil cihaz için ideal web sitesi yükleme süresi bir ila iki saniyedir.

Web tasarımınızdaki öğeler, sayfa yükleme süresi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir ve dolayısıyla web sitenizin SEO sıralamasını etkiler.

Web sitesinin yavaş yükleme süresinden kurtulmak için neler yapılabileceğini kontrol edelim.

Yavaş yükleme için çözüm nedir?

Web sitesindeki görseller sıkıştırılmalıdır. Optimize edilmemiş resimler genellikle web sitesi yavaşlığının arkasındaki en yaygın nedendir. Yüklemeden önce resimlerinizin boyutunu kontrol edin.

Web sitenizde önbellek işlevlerini uygulamayı deneyin. Önbelleğe alma, web sitesi performansını artırır. WordPress CMS kullanıyorsanız, web sitenizin performansını artırmanıza yardımcı olabilecek birçok önbellek eklentisi bulabilirsiniz.

Web sitenizi oluştururken, kirli kodlamalardan kaçının. Aşırı beyaz alan, satır içi stil, çok sayıda yorum, web sitesi stil sayfasının boyut olarak büyümesine neden olabilir.

7-Yazım Hataları

Tipografi, bir web sitesi ziyaretçisinin yazılı metni okuma hızını ve rahatlığını etkileyebilir. Yanlış yazı tiplerini ve yazı tipi boyutlarını seçmek, web tasarımcıları tarafından yapılan birçok yaygın hatadan biridir.

Bir web sitesindeki metnin okunması zor olduğunda, ziyaretçiler ilgilerini kaybeder.

Web sitelerimizde yazım hatalarını nasıl önleyebiliriz?

-Web siteniz için net bir yazı tipi seçin. Çoğu el yazısı yazı tipi ve elle çizilmiş komut dosyaları web siteleri için tasarlanmamıştır.

-Çok fazla yazı tipi kullanmayın. Kafa karışıklığı yaratır ve profesyonelce görünmez.

-Çakışan yazı tiplerini kullanmayın.

-Küçük bir yazı tipi boyutu kullanmayın. İdeal olarak yazı tipi boyutu 10 pt’den az olmamalıdır.

-Karakter aralığını küçültmeyin.

-Metin rengini sınırlı kullanın. İçerik metni için mavi kullanmaktan kaçının çünkü bu genellikle köprülerin rengidir.

-İçeriği yazım ve dilbilgisi hataları için kontrol edin.

8-Zayıf Görsel içerik

Modası geçmiş stillere, berbat renk seçeneklerine ve düşük kaliteli resimlere veya videolara sahip web siteleri, ziyaretçileri web sitenizde tutmanın önündeki büyük engellerdir.

Görsel olarak çekici bir web sitesi, bir güven ve liderlik duygusu yaratır.

Zayıf görsel içerik kullanımından nasıl kaçınabiliriz?

-Minimalist olun.

-Tek bir web düzeninde beşten fazla renk kullanmayın.

-Gereksiz tasarımlardan kaçının.

-İşletmenizin tonunu yansıtan grafikler kullanın.

9-İletişim Bilgilerinin Eksikliği

Bu, güvenilirlik oluşturmak ve potansiyel müşteriler kazanmak için önemlidir. Aksi takdirde size müşterilerinize mal olabilir.

Ziyaretçiler, web sitenizde bir iletişim numarası, e-posta adresi veya başka bir destek biçimi ararlar. Ancak web sitenizde bu kritik bilgilere kolay erişim yoksa, farkına varmadan potansiyel müşterileri kaybedebilirsiniz.

Ne yapılmalı?

-Sayfa kolayca erişilebilir olmalı ve sadece bir ziyaretçi için uzağa tıklayın olmalıdır.

-Bilgileriniz web sayfasının altına yerleştirilmelidir.

-Canlı sohbet için sohbet robotları ekleyin.

10-Yeni Tarayıcı Pencereleri Açan Bağlantılar

Bu, şüphesiz, kötü bir kullanıcı deneyimi yaratır, çünkü kullanıcılar birden fazla açık sekmeyle uğraşmaktan hoşlanmaz ve devre dışı bırakılmış bir geri düğmesi bulmaktan rahatsız olabilir. Aynı zamanda ağ bant genişliğini de tüketerek ziyaretçinin cihazını yavaşlatır.

Bazı ziyaretçiler, yeni bir pencerenin gerçekten açıldığını bile fark etmeyebilir ve herhangi bir sonuç olmadan tekrar tekrar geri düğmesine basabilirler.

Ne yapılmalı?

Çoğu kullanıcı bağlantının aynı pencerede açılmasını bekler; bu nedenle bağlantılarınızı aynı pencerede açılacak şekilde ayarlamak akıllıca olacaktır. Kullanıcılara, belirli bir web sitesinde bağlantıların nasıl açılacağını seçme seçeneği verin.

11-Web Sitesi Güvenli Değil

Web siteniz güvenli bir şekilde barındırılmıyorsa, yani URL’si https yerine http ile başlıyorsa, bu, ziyaretçinize onları uzaklaştırabilecek bir uyarı sinyali gönderebilir.

Ayrıca Google, güvenli web sitelerini tercih eder. Yani bir SEO sıralamasını kaçırabilirsiniz. Google Chrome gibi tarayıcılar, insanları güvenli olmayan bir web sitesini ziyaret etmek üzereyken uyarır.

Web sitesinin parasal işlemleri kolaylaştırmak veya kullanıcı bilgilerini toplamak için oluşturulmuş olması özellikle risklidir.

Ne pahasına olursa olsun web sitesi güvenliğini gözden kaçırmayın.

Güvenli bir web sitesi oluşturmama tuzağına düşmekten nasıl kaçınabiliriz?

-Web geliştiricileri her zaman düzenli aralıklarla eklentilerinin en son sürümlerine yükseltme yapmalıdır.

-Bir Güvenlik sertifikası edinin.

12- Başarısız Arama

Web sitesi ziyaretçileri aradıklarını bulmak için aramayı kullanır. Arama, büyük ve karmaşık web sitelerinde belirli bilgileri arayan ziyaretçiler için kullanışlıdır.

Web sitenizdeki ziyaretçiler, aradıklarını tam olarak olabildiğince hızlı ve verimli bir şekilde bulabilmelidir. Ziyaretçileriniz ile aradıkları bilgiler arasındaki boşluğu kapatmak, bir site araması yaparak mümkün hale getirilebilir.

İyi bir arama, dönüşümde artışa ve hemen çıkma oranında düşüşe neden olabilir. Öte yandan, kötü bir arama işinizi olumsuz yönde etkileyebilir ve potansiyel müşterilerinizi uzaklaştırabilir.

Ne yapılmalı?

-Web sitenizin ziyaretçilerinin arama kutusunu aramasını sağlamayın.

-Ziyaretçiler, mükemmel bir anahtar kelime fikrinizi yazmayabilir. Bu durumda, arama:

Varsayılan olarak büyük / küçük harf duyarlılığına izin verin.

-Tekil, çoğul ve diğer çeşitleri anlayın.

-Yaygın yazım hatalarını ve yazım hatalarını göz ardı edin.

-Eşanlamlıları, kısaltmaları ve diğer alternatif terminolojileri barındırın.

-Sayıların ve özel karakterlerin kullanımıyla ilgilenin.

-Aramayı tahmin ederek girdiyi teşvik edin.

 

 

Etiketler: , , , , ,