Favicon Nedir? Etkili Bir Favicon Oluşturmak İçin 4 İpucu

favicon nedir

İnternette sayfalara yer işareti koyduğunuzda, sayfanın adını hatırlamak bazen zor olabilir. Onu bulmak için yer imlerinize geri döndüğünüzde, sayfanın yanında küçük bir simge görürsünüz. Simgeyi tanır ve daha önce görüntülediğiniz web sitesi olduğunu anlarsınız. Favicon olarak bilinen bu simge küçüktür, ancak marka tanınırlığı üzerinde önemli bir etkisi vardır.

Bu yazımızda, “favicon nedir?” sorusunun yanı sıra neden bir favicon oluşturmanız gerektiğini yanıtlayacak ve unutulmaz, uyumlu bir web sitesi favicon oluşturmak için dört ipucu vereceğiz. Hazırsanız başlayalım.

Favicon Nedir?

Favicon, web siteniz için web sitenizin sayfa adının veya başlık etiketinin yanında görünen küçük bir simgedir. Bu simgeler, aşağıdakiler dahil birçok yerde görünür:

  • Tarayıcı sekmesi
  • Yer imleri
  • Araç çubuğu
  • Yakın zamanda ziyaret edilenler
  • Arama çubukları
  • Mobil aramalar

Bu küçük simge, web sitenizin ara yüzünün önemli bir bileşenidir. Web sitenizle ilişkili basit, tanınabilir bir resme sahip olmanızı sağlar, böylece kullanıcılar markanıza aşina olur. Bir web sitesi için favicon, birisi sitenizi yer imlerine ekler ve daha sonra geri dönmek isterse daha da faydalı hale gelir. Birçok şirket, favicon olarak logoları gibi basit bir resim kullanır. Faviconunuz ile ilgili ilham almak için bakabileceğiniz birçok harika favicon örneği var. Önemli olan, net, akılda kalıcı ve görülmesi kolay bir web sitesi faviconu oluşturmanızdır.

favicon-metroweb

Favicon için boyutlandırma ve biçimlendirme

Peki, siteniz için doğru favicon boyutları nedir? Bu simgeler küçük olduğundan dolayı, sizin faviconunuzun doğru ve etkili bir şekilde görülmesi gerekir ve bunun için doğru bir boyutlandırma yapılmalıdır. Favicon boyutları, tarayıcıya veya bir web sitesi barındırıcısı kullanmanıza bağlı olarak değişecektir. Dosya boyutunuz 48 piksel karenin katı olmalıdır. Böylece, 48x48px veya 144x144px gibi bir simge dosyası boyutuna sahip olabilirsiniz. Kullandığınız boyuttan bağımsız olarak, görüntünüz 16×16 piksel oranına yeniden ölçeklenir.

Web sitenizi bir web sitesi oluşturucuda barındırıyorsanız, favicon boyutlarınız farklı olacaktır. Örneğin, WordPress faviconları için 512 × 512 piksel gerektirirken, Squarespace faviconları için 300 × 300 piksel gerektirir.

Faviconların tarayıcı sekmelerinde veya yerimi listelerinde göründüğünü hatırlamak da önemlidir. Tarayıcınızın sık ziyaret edilen bir bölümünde veya kullanıcının masaüstünde kısayol simgesi olarak da görünebilirler. Faviconunuz daha büyük göründüğünden, simgeniz bu örnekler için kolayca ölçeklenebilir olmalıdır.

Neden bir web sitesi favicon oluşturmalıyım?

Favicon’lar, işletmeniz için aşağıdakiler dahil çok sayıda avantaj sunar:

  • Faviconlar marka tanınırlığı oluşturur: İşletmenizi yansıtan bir favicon kullandığınızda, insanlar onu görür ve şirketinize daha fazla aşina olur. İnsanlar markanıza maruz kalacaklar ve daha sonra hatırlayacaklar.
  • Favicon’lar sitenize meşruiyet katar: Siteniz bir favicon ile eksiksiz görünecektir. Çevrimiçi alanda profesyonel görünmenize yardımcı olur.
  • Arama motoru optimizasyonu (SEO) ile uyumluluğu arttırır: Favicon SEO açısından oldukça önemli bir bileşendir. Kullanıcı dostu bir web sitede favicon olmalıdır.
  • Faviconlar, kitlenizin yer imlerine ekledikleri takdirde sayfanızı bulmalarına yardımcı olur: Faviconlar, izleyicilerinizin web sitenizi yer imlerine koyduklarında bulmalarını kolaylaştırır. İnsanlar marka adlarını her zaman hatırlamazlar, ancak sizi favicon ile tanırlar.
  • Site simgeleri, birden çok sekme açıkken insanların internet sitenizi bulmasına yardımcı olur: Kişiler genellikle aynı anda çok sayıda açık tarayıcı sekmesine sahiptir. İnsanlar internet sayfanızı bulmak için her sekmeye tıklamak yerine, favicon ile onu tanıyabilirler.

Bunlar, bir web sitesi favicon kullanmanın nedenlerinden sadece birkaçıdır. Web sitenize bir favicon ekleyerek bu avantajlardan yararlanacak ve işletmenizi çevrimiçi olarak büyüteceksiniz.

Favicon nasıl oluşturulur?

  • Alanı akıllıca kullanın

İşletmeniz için bir favicon oluşturduğunuzda, alanı akıllıca kullanmalısınız. Kullanıcıların göremeyeceği kadar az alan kullanan bir simge oluşturmak istemezsiniz, ancak aynı zamanda yeterince beyaz alana da ihtiyacınız vardır. Bu dengeyi iyi kurmalısınız.

Birçok şirket kendi logolarını web sitesi faviconu olarak kullanmakta. Marka bilinci oluşturma için harika bir fikir olsa da logonuz küçültülemeyebilir veya favicon kadar iyi görünmeyebilir. Sahip olduğunuz alanı yeterince kullanamayabilir veya önceden ayarlanmış favicon boyutlarına sığmayabilir. Yeni bir simge oluşturmanız gerekiyorsa, alanınızı optimize etmek gerekecektir. Faviconunuzu, size verilen piksel alanını aşırı kalabalık veya boş göstermeden kullanacak şekilde planlamanız gerekir.

  • Basit tutun

Site simgenizi tasarlarken basit tutun. Bir favicon, işletmenizi tanınır hale getirir ancak kullanıcıyı karmaşık bir tasarımla bunaltmaz. Bu simgenin tek amacı, markanızı hedef kitlenize güçlendirmek ve sizi daha kolay bulmalarına yardımcı olmaktır.

Karmaşık bir tasarıma sahip bir site simgesi oluşturursanız, simgenizin dağınık görünmesine neden olur. Hedef kitleniz markanızı hatırlamakta veya sayfanızı bulmakta daha zorlanacaktır. En iyi rota, onu basit tutmayı içerir. Temiz, markayla ilgili ve tanınabilir bir şey tasarlamaya özen gösterin.

  • Markanızı yansıtın

Bunu birkaç kez vurguladık, ancak tekrarlamak için faviconunuzun markanızı yansıttığından emin olun. Hedef kitleniz, işletmenizi sekmelerinde veya yer imlerinde bulmak için bu simgeyi kullanır. Markanızın geri kalanına uyan bir imaj kullanmak sizin için oldukça önemli. Faviconunuzda renk kullanmayı seçerseniz, markanızın renklerine bağlı kalmak önemli hale gelecektir. Marka tanınırlığını desteklemek için simgenizi markanızla aynı renkte tutmanız çok önemlidir.

  • Bir tasarımcıya danışın

Site simgenizle ne yapacağınızdan emin değilseniz, her zaman bir web tasarımcısına danışabilirsiniz. Bir web tasarımcısı mükemmel bir seçenektir çünkü size benzersiz bir favicon sağlar. Web siteniz için doğru şekilde optimize edilmiş bir favicona sahip olabilirsiniz. Birçok kuruluş, favicon oluşturmak için hazır şablonları kullanıyor. Bir web tasarımcısıyla, bir veritabanından bir stok görüntü almanıza gerek yoktur. İşletmenize özgü, doğru şekilde ölçeklendirilmiş ve şirketinizi yansıtan, özelleştirilebilir bir favicon elde edersiniz.

Etiketler: , ,