Harika Bir Kurumsal Web Sitesi Oluşturmak İçin 5 Adım

Harika Bir Kurumsal Web Sitesi Oluşturmak İçin Neler Yapılmalı

Şirketinizin web sitesi, sektörünüzdeki yeni web sitelerine kıyasla modası geçmiş, sıkıcı veya yavaş mı görünüyor? Zayıf bir web sitesi, ziyaretçilerin şirketinizin güvenilirliğinden ve alaka düzeyinden şüphe etmesine neden olabilir ve bu da şirketin kârını düşündüğünüzden daha fazla olumsuz yönde etkileyebilir.

Web siteniz çeşitli nedenlerden ötürü sorun yaşıyor olabilir. Genel ve özelleştirilmemiş, yalnızca tek bir cihaz için biçimlendirilmiş, görsel çekicilikten yoksun veya net bir pazarlama stratejisi eksik bir web sitesinin sorunlarla karşılaşması sürpriz değildir.

Dijital dünya, bu ve buna benzer sorunlarla karşılaşan kurumsal web siteleriyle doludur. Ancak, web sitenize büyük bir revizyon sağlamak için zaman ayırmaya istekliyseniz, harika bir web sitesini başarıyla tasarlamanıza yardımcı olacak 5 temel adıma göz atalım.

1-Stratejinizi Oluşturun

Şirketinizin pazarını, müşteri tabanını ve potansiyel müşterileri anlamak, web sitenizi tasarlamanın ilk adımıdır. Bunu akılda tutarak, insanların web sitesini nasıl ve neden ziyaret edeceklerini ve kullanacaklarını sormak önemlidir. Web sitenizi ziyaret eden her kişi bir nedenle web sitenize gelir; bir soruna çözüm arar. Şirketiniz onlar için bunu çözmek için doğru şirket mi?

Web sitenizi tasarlarken, projeyi müşterilerinize benzersiz bir değer sunmaya odaklayın. Web sitenizin ana hedefi, mevcut ve potansiyel müşterilerin ihtiyaç duydukları bilgileri olabildiğince hızlı ve verimli bir şekilde bulmalarına yardımcı olmaktır.

Güçlü bir web sitesi tasarım planının başarılı olması için pazarlama stratejisi gerekir. Web sitenizi ziyaretçileri eğitmek için bir araç olarak tasarlayın ve nihayetinde onlara şirketinizin sorunlarını nasıl çözebileceğini gösterin.

2-Müşterilerinizi Daha İyi Anlayın

Müşterinin eğilimlerini, güdülerini ve genel olarak nasıl karar verdiklerini anlayarak, her bir müşteri türü için ayrıntılı çalışmalar geliştirebilirsiniz. Bu bilgilerden yola çıkarak, web sitenizin kurumsal dilini ideal müşterilerinizin bireysel ihtiyaçlarına cevap verecek ve harekete geçirecek şekilde uyarlayabilirsiniz. Bu işlem, daha sonra değil, web sitenizi geliştirmeden önce yapılmalıdır.

3-En İyi Dili Oluşturun

Çoğu şirket kendi web sitesinin dilini kendi belirlemez ve genellikle dil seçmeyi ajanslara bırakır. Ajansın belirlediği kurumsal dili web sitenizde kullanmak, ajansa ödeme yapmanıza yol açacaktır.

Genellikle bir ajans yalnızca daha önce deneyimledikleri dili tavsiye eder. Müşterilerinin çoğu iyi tasarlanmış bir web sitesine sahip olsalar bile, karşılaştıracak hiçbir şeyleri olmadığı için tüm olasılıkları bilemeyebilirler. Her ajansın farklı bir görüşü ve tercihi vardır, bırakın şirketinizin ihtiyaçlarına sizin kararınız yol gösterici olsun.

4-Site Haritası ve Şema Tasarımı Oluşturun

Müşterilerin aradıklarını kolaylıkla bulmalarına yardımcı olun. Şirketinizin ne yaptığını anlamak için çok fazla tıklama yapmamaları gerekmektedir. Web siteniz için bir şema tasarımı oluşturarak, her müşteri profili için istenen dönüşüm yollarını düzenleyebilirsiniz. Şirketiniz hakkında hızlı bir şekilde bilgi edinmelerine yardımcı olacak kaynaklar ve araçlar ekleyerek her alıcının yolculuğunu ana sayfanız boyunca canlandırın. Formlarla açılış sayfalarına yönlendiren çeşitli erişimi kolay dönüşüm yolları, ziyaretçilerinizi potansiyel müşterilere dönüştürmenize yardımcı olur ve doğru besleme stratejisiyle ek kaynak dağıtımını tetikler.

Web sitenizi düz, net bir otoyol olarak düşünün. Her ziyaretçiyle alakalı durakları kolayca sunan bir yol. Harika bir otoyol oluşturmak için kapsamlı bir planlamaya ihtiyaç vardır, aynı şey web siteniz için de geçerlidir. Bir site haritası ve şema tasarımı oluşturarak web sitenizi baştan sona planlayın.

5-Sitenizi Farklı Cihazlar İçin Optimize Edin

Şirketiniz, akıllı telefonların ve tabletlerin kullanımın artmasıyla birlikte tüketici davranışındaki değişiklikleri ele almadıysa, büyük olasılıkla web siteniz zayıf gözüküyordur.

Artık birçok müşteri, şirketinizin web sitesini ziyaret etmek için masaüstü bilgisayar kullanmak yerine, cep telefonlarını ve tabletlerini kullanıyor. Bir mobil siteye sahip olmak eskiden bugün olduğundan çok daha zordu. Şirketlerin eskiden tamamen ayrı bir site oluşturması ve bunu bir alt alanda barındırması gerekiyordu.

Artık Hazırsınız!

Bugünün web sitesi olanaklarından yararlanmak için, şirketinizin hazırlıklarını tamamlaması ve titizlikle çalışması gerekiyor. Stratejik planlamayla başlayın, ihtiyaçlarınıza en uygun olanı görmek için teknolojileri değerlendirin ve sitenizi müşterilerinizin ihtiyaçlarına göre oluşturun. Müşterilerinizin sorunlarını verimli ve etkili bir şekilde çözerseniz, şirketinizin geribildirimlerinin önemli ölçüde artacağını göreceksiniz.

Etiketler: , , , , , ,