Site İçi (On Page) SEO Çalışmaları Nelerdir?

Site İçi (On Page) SEO Çalışmaları Nelerdir

SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu, web sitesine yüksek kaliteli trafik çekmek ve web sitesinin arama sonuçlarında üst sıralarda çıkması için yapılan çalışmalardır. Site içi ve site dışı SEO çalışmaları da arama motoru optimizasyonunun en kritik unsurlarındandır.

Site içi SEO çalışmaları, web sitesindeki her bir sayfanın optimize edilmesi ve siteye arama motoru uyumlu içerikler eklenmesini içermektedir. Böylece kaliteli içerik eklenmiş ve optimize edilmiş bir web sitesiyle organik bir trafik sağlamak ve bunun yanında müşteri ya da iş potansiyelinin artması da sağlanmış olur.

Site içi yapılan arama motoru optimizasyonu tek seferlik bir uygulama değildir, süreklilik gerektirir. Web sitesi düzenli aralıklarla analiz edilmeli ve gerekli yerlerde ayarlamalar yapılmalıdır. Web sitesinde paylaşılan her yeni içerik sayfa içi SEO için optimize edilmelidir.

Site içi SEO, çok sayıda temeli kapsayan geniş bir alandır. Tüm ince detaylara hakim olmak zor olsa da yapılacak belli başlı uygulamalarla siteyi SEO için en uygun şekilde optimize etmek mümkündür. Bunun için birçok firma dijital pazarlama ajansları ile çalışmaktadır. SEO çalışmaları için bütçe ayırmak bir masraf değildir, aksine işletmeye yapılan uzun vadeli bir yatırımdır.

Site İçi SEO Nasıl Çalışır?

Site içi SEO, arama motoru optimizasyonunun web sitesinin öğelerine odaklanan bir parçasıdır. Bu öğeler web sitelerinde kontrol edilebilir olan her şeydir. Başlık etiketleri, meta açıklamalar, görseller, sayfa hızı ve içerik kalitesi web sitesinde optimize edilebilecek öğelerdir.

Site içi SEO çalışmaları, arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek sıralarda yer almak için yapılır. Site dışı SEO’nun aksine site içi SEO için faktörler tamamen web sitesi sahibinin elindedir çünkü hepsi değiştirilebilir öğelerdir.

Alakalı ve Kaliteli İçerik

Bir arama sonucunda Google, web sitelerini sıralarken sorguyla site içeriğinin uyuşup uyuşmadığına bakar. Bu da materyalde kullanılan anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini inceleyeceği anlamına gelir.

Hedef kitleye uygun olarak oluşturulmuş ve konu ile ilgili anahtar kelimeler içeren içerikler arama motoru sonuçlarında başarı getirecektir. Kullanıcıların yararlı bulacağı ya da ilgilerini çekecek içerikler kullanılmalıdır. Bu içerikler hem daha fazla paylaşılır hem de web sitesinden hemen çıkma oranlarını düşürür.

Aynı zamanda kalitesi aynı kaldığı sürece daha uzun içerikler SEO dostudur. Bunun yanında alt başlık ve görsel kullanımı ile desteklemek önemlidir.

Meta Açıklamalar ve Başlıklar

Meta açıklama; arama motoru sonuç sayfasında başlığın altındaki kısa yazıdır ve SEO açısından oldukça önemlidir. Google gibi arama motorları, web siteleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için meta etiketleri kullanırlar.

Anahtar kelimeleri içeren ve uygun uzunlukta yazılmış bir meta açıklama site optimizasyonu için gereklidir. Meta açıklama 126 ila 150 karakter arasında olmalı ve anahtar kelimelerden içermelidir. Tüm içeriğin genel özeti şeklinde yazılan bir açıklama, kullanıcıların ilgisini çekecektir.

Optimizasyon için yapılabilecek bir diğer uygulama ise başlık kullanımını arttırmaktır. Metnin parçalara ayrılıp alt başlıklar eklenmesi hem kullanıcıların okumasını kolaylaştırır hem de SEO açısından fayda sağlar. Başlık ve alt başlıklar, altındaki paragraflarda yer alan içerik hakkında önemli ipuçları sağlayarak, arama motorunun içeriğiniz ile ilgili önemli bilgileri kaydetmesini kolaylaştırır.

Mobil Uyumluluk

2019 yılında sunulan mobil öncelikli indeksleme ile birlikte artık arama motorları bir web sitesinin web sürümüne bakıyor. Kullanıcıların büyük bir kısmı mobil aramalar yaptığından, Googlebot öncelikli olarak akıllı telefon aracısı ile sayfaları tarıyor.

Mobil uyumlu olmayan bir web sitesi kullanıcı deneyimi açısından büyük bir hayal kırıklığıdır. Özellikle büyük bilgisayar ekranlarına göre bir hayli küçük boyutta olan mobil cihazlara uygun olarak tasarlanmamış web sitelerinde, kullanıcıların siteyi rahat bir şekilde kullanması pek mümkün olmamaktadır. Bu da hemen çıkma oranlarını oldukça arttıran bir etken şekline gelir.

Dahili Bağlantılar

Dış bağlantı oluşturma, arama motorlarının web sitesinin dış çevre ile nasıl ilişkili olduğunu anlamasını sağlar. Web siteleri, bir konu hakkında ek bir bilgi sağlamak için genellikle bağlantıları kullanırlar. Bu bağlantılar web sitesine yetki eklemeye ve konu ile ilgilenen kullanıcıların deneyimini iyileştirmeye yardımcı olurlar.

Site içi bağlantılar ise sahip olunan web sitesindeki içeriğe bağlanmayı içerir. Bir konu hakkında daha önce oluşturulmuş daha derin bir içerik varsa, ona yönlendirmek için dahili bağlantılar kullanılabilir. İç bağlantılar, kullanıcıların bağlantıya tıklayıp sitede daha fazla etkileşim kurmasına yardımcı olurlar ve böylece hemen çıkma oranlarının da azalmasını sağlarlar.

Özet olarak, site içerisinde pek çok optimizasyon çalışması yapılabilir. Analizler yapılarak web sitesinde bir sorun varsa belirlendikten bu çalışmalar sayesinde arama motorlarının web sitesinin ne ile alakalı olduğunu anlaması sağlanmalıdır. Bunun için kaliteli ve konu ile alakalı içerikler oluşturulmalı, meta açıklama ve başlıklar optimize edilmeli, mobil uyumlu bir site tasarlanmalı ve dahili bağlantılar oluşturulmalıdır. Bu konuda yapılabilecek sayısız çalışma bulunmaktadır fakat bu maddelerin düzenli olarak yapılması arama motoru optimizasyonuna başlamak için oldukça verimli bir yoldur.

Etiketler: , , , , ,