Dijital Ajans Seçerken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Dijital ajans seçerken nelere dikkat etmeliyiz?

Dijital ajans, dijital pazarlama, dijitalleşme

DİJİTAL AJANS SEÇERKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

Yaşanan teknolojik gelişmeler, dijitalleşme ve kullanıcıların neredeyse 24 saat online olması markalar için dijital pazarlamanın önemini artırıyor. Üstelik ülkemizin mevcut ekonomik koşullarında hayatta kalmak isteyen işletmeler için reklam yapmak zorunlu ve dijital mecralarda reklam vermenin geleneksel mecralara göre daha az maliyetli olduğu da çok açık. Diğer taraftan doğru bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak ve bu stratejiye göre, verimli dijital pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek için profesyonel bir dijital ajansla çalışmak gerekiyor. Peki, dijitalde güçlenmenizi sağlayacak, iyi bir dijital ajans seçerken nelere dikkat edilmesi gerekir? Yazımızın devamında sizin için bu sorunun cevaplarını vereceğiz.

Hedeflerinizi Net Olarak Belirleyin

Öncelikle, hedeflerinizi net olarak belirleyin ve görüştüğünüz ajanslarla da açık olarak paylaşın. Eğer siz hedefinizi net olarak ifade etmezseniz, dijital ajans alanında ne kadar tecrübeli ve iyi olursa olsun verimli bir iş birliği oluşturamazsınız.

Çözüm Önerilerini Öğrenin

Hedeflerinizi net olarak ifade ettikten sonra, dijital ajansa çözüm önerilerini, hangi kanal ve yöntemleri kullanacaklarını sorabilirsiniz. Burada alacağınız bilgiler hem ajansın ne kadar profesyonel olduğu hakkında ipucu verecek, hem de yol haritanızı çizerken yardımcı olacaktır.

Referansları İnceleyin

Her alanda olduğu gibi dijital ajans seçerken de referanslar önemli bir kriterdir. Referansları inceleyin, aralarında sizin sektörünüze yakın markaların olması ajansın bu konuda da tecrübeleri olduğu anlamına gelebilir. Diğer taraftan, çok markayla çalışmaktan ziyade uzun süreler çalışmanın daha iyi bir özellik olduğunu da unutmayın.

Örnek Çalışmaları İnceleyin

Referanslar kadar yapılan çalışmalardan örnekleri incelemek de önemli. Örnek çalışmaları inceleyerek ajansın yetkinlikleri ve çizgisinin sizinkine yakın olup olmadığı konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Zaten birçok dijital ajans web sitelerinde yaptığı çalışmaları, hatta başarı hikâyelerini yayınlıyor. Aksi durumda örnek çalışmaları bizzat ajanstan isteyebilirsiniz.

Kadroları Hakkında Bilgi Sahibi Olun 

Dijital pazarlama ancak farklı uzmanlık alanları olan kişilerden oluşmuş iyi bir ekiple, başarılı bir şekilde yönetilebilecek bir iştir. Bir – iki kişilik bir ekiple çalışan bir ajansın yapacakları maalesef yüzeysel kalacaktır. Ajansın çalışanları arasında en azından iyi bir grafik tasarımcı, metin yazarı, yazılımcı ve reklam uzmanı olması gerekmektedir.

Rapor Formatları Hakkında Bilgi Sahibi Olun

Yapılan işlerin sonuçlarını bire bir takip etmeniz mümkün olmayacaktır. Ancak sonuçlar hakkında bilgi sahibi olmanız ve ayırdığınız bütçenin işe yarayıp yaramadığını görmeniz gerekir. Bu sebeple düzenli periyotlarla kapsamlı, açık ve anlaşılır bir rapor sunulması da oldukça önemlidir. 

Teklif Alırken

Yıllık olarak dijital pazarlamaya ne kadar bütçe ayıracağınızı bilmeniz gerekir. Dolayısıyla teklif alırken, ajansın yapacağı işler için ödemeniz gereken hizmet bedeli ve reklamların yayınlanacağı mecralara ödeyeceğiniz reklam bedelini öğrenmelisiniz. Elbette çalışmaya başladıktan sonra bütçede bazı değişiklikler olabilir, ancak en baştan yaklaşık ne kadar para harcayacağınızı ve bunun size ne kazandıracağını bilmenizde yarar var. Ayrıca hazırlanan teklifin ayrıntıları, hangi kanal ve yöntemlerin nasıl kullanılacağı, hatta tüm bunların nasıl ifade edildiği de size bazı ipuçları verecektir.

Etiketler: , , ,