Gerçekçi SEO Hedeflerine Nasıl Ulaşılır?

Organik trafik için gerçekçi hedefler koymak ve bunları önem taşıyan ölçümlerle değerlendirmek, SEO stratejinizi güçlendirmenize yardımcı olur.
Bu yazımızda şunları öğreneceksiniz:

• Başarı nasıl tanımlanır?

• Önem taşıyan ölçümler nasıl seçilir?

• Faydalı araçlar nelerdir?

Arama motoru optimizasyonu gözünüzü mü korkutuyor? SEO sorununuzun üstesinden gelmek için net hedefler belirleyin ve ardından her adımda ilerleme durumunuzu ölçün.

Bu yazıda, SEO hedefleri belirlemenin öneminden bahsedeceğiz. Başarıyı nasıl tanımlamanız gerektiğini, ölçmeniz gereken faktörlere nasıl karar verebileceğinizi ve hangi araçların size yardımcı olabileceğini inceleyeceğiz. SEO hedefleri belirlediğinizde sonuçları ölçebilir, takip edebilir ve raporlayabilirsiniz. Böylece hangi çabalarınızın başarılı olduğunu ve hangilerinin olmadığını öğrenirsiniz. Ardından SEO’nun daha iyi çalışmasını sağlayacak düzeltmeler yapabilirsiniz.

SEO hedeflerinizi tanımlayarak başlayalım. İnternette başarmaya çalıştığınız şey ne? Başarıyı nasıl tanımlıyorsunuz?

Küçük bir çiftliğiniz olduğunu düşünün. Muhtemelen olabildiğince fazla yeni müşteriye meyve-sebze satmak istersiniz. Ayrıca iyi içerikler kullanarak mevcut müşterilerle ilişki kurmak da istersiniz. Böylece yine gelerek daha fazla meyve-sebze satın alacaklarını umarsınız. 

İşte üç iş hedefi tanımladınız bile.

Dönüşümler: Web sitesi ziyaretçilerini ödeme yapan müşterilere dönüştürme.

Etkileşim: Kişileri sitenizdeki içeriklerle etkileşim kurmaya ikna etme. 

Müşteri Edinme: Yeni müşteriler kazanma.

SEO hedefleri belirlediğinizde sitenizin ne kadar iyi veya kötü performans gösterdiğini daha iyi anlamanıza yardımcı olacak ölçümler yapabilirsiniz.

Peki hedefe ulaştığınızı nasıl öğreneceksiniz? Bazı ölçümler diğerlerinden daha önemlidir.

Örneğin, arama motoru sıralamasında birinci olmak heyecan verici olabilir ama başarılı olmanızı garanti etmez.

Nedeni şu: Bir kullanıcı “sebze bahçesi” için arama yaptığında ilk çıkan sonucun çiftliğinizin web sitesi olduğunu varsayalım. Sitenize birçok ziyaretçi alıyorsunuz fakat satışlarınız artmıyor. Belki de kullanıcılar meyve-sebze satın almak değil, kendi sebzelerini yetiştirmek amacıyla “sebze bahçesi”  için arama yapıyorlardır. Çıkardığımız ders ne? Yaptığınız işle alakalı olmayan arama kelimeleri için boşa çaba harcamayın.

Peki hedefiniz birinci olmak değilse ne? Başarıyı ölçebileceğiniz birkaç yöntem daha bulmaya çalışalım. Az önce belirlediğiniz hedefleri hatırlıyor musunuz? Onlara göz atın.

Dönüşümleri ölçmek amacıyla, web sitenize meyve-sebze satın almak için gelen ziyaretçi sayısını veya e-posta bülteninize kayıt olmak gibi satışa yol açabilecek daha küçük bir işlemi takip edebilirsiniz.

Müşteri edinmeyi ve erişimi ölçmek amacıyla, işletmenizin arama sonuçlarında gösterilme sayısını, yani “gösterim sayısını”  ve kullanıcıların sitenizi ziyaret etmek için bu sonuçları ne sıklıkla tıkladıklarını takip edebilirsiniz.

Ayrıca etkileşimi ölçmek amacıyla, yorum yazmak gibi ziyaretçilerinizin okuduğu ve etkileşim kurduğu içerikleri veya sosyal medya ağlarında hayranınız olan ziyaretçi sayısını takip edebilirsiniz.

Peki tüm bunları nasıl takip edeceksiniz?

Arama motorları tarafından sunulan analiz araçları ve web yöneticisi araçları size bu bilgileri sağlayabilir. Üstelik bunlar genellikle ücretsizdir. Bing, Google ve Yandex gibi başlıca arama motorları bu tür araçlar sunuyor. Bu araçlar temelde, arama sonuçlarında web sitenizin görünürlüğünü takip etmenize yardımcı olan raporlar ve hizmetlerden oluşuyor. Bu gibi araçlar size web sitenizin arama sonuçlarında hangi anahtar kelimeler için gösterildiğini, hangi web sayfalarıyla bağlantı oluşturduğunu ve web sitenizi ziyaret etmek için kaç ziyaretçinin bu bağlantıları tıkladığını söyler. Hedefiniz belirli terimleri arayan müşterileri çekmekse, bu bilgiler son derece değerlidir.

Analiz araçları, ziyaretçi davranışlarını daha iyi anlamak için de kullanılabilir. Şu gibi sorulara yanıt verirler:

Kaç organik ziyaretçi müşteriniz haline geldi?

Web sayfaları ve sitenizdeki içeriklerden hangileri ziyaretçileri ödeme yapan müşterilere dönüştürdü?

Hangi içerikler iyi performans göstermiyor?

Bu bilgilere sahip olduğunuzda, SEO stratejinizi daha iyi performans gösterecek şekilde ayarlayabilir veya varsa size yardım etmesi için anlaştığınız SEO ajansının performansını değerlendirebilirsiniz.

Özetlemek gerekirse:

Sitenizin organik arama sonuçlarında nasıl performans gösterdiğini ve işinize ne gibi yararlar sağladığını anlamak için SEO hedefleri belirleyin.

Başarıyı ölçmek veya geliştirmeniz gereken noktaları görmek için çeşitli alanlarda nasıl performans gösterdiğinizi takip edin. Hedeflerinizi netleştirip takip araçlarını kullanmaya başladığınızda SEO ile başarılı olma yolunda ilerliyorsunuz demektir.