Görmezden Gelmeniz Gereken 10 SEO Efsanesi

Görmezden Gelmeniz Gereken 10 SEO Efsanesi

Efsanelerin çoğu zararsızdır. Sakızın sindirilmesi yedi yıl sürer. Köpekbalıkları kansere yakalanmaz. Yıldırım asla aynı yere iki kez çarpmaz.

Ne yazık ki, çoğu SEO efsanesi için aynı şey söylenemez. En iyi ihtimalle biraz yanıltıcıdırlar. En kötüsü, SEO’yu asla iyileştirmeyecek şeyler için değerli zamanınızı, paranızı ve kaynakları boşa harcamanıza neden olurlar.

Öyleyse, birkaç yaygın SEO efsanesini kesin olarak ortadan kaldıralım.

  1. SEO öldü
  2. SEO tek seferlik bir şeydir
  3. Google yalnızca “yeni” içeriği sıralar
  4. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin sıralanması daha kolaydır
  5. Yinelenen içerik sizi cezalandırır
  6. Sosyal sinyaller sıralamalara yardımcı olur
  7. PPC, daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olamaz
  8. PageRank artık önemli değil
  9. SEO tamamen sıralamalarla ilgilidir
  10. Anahtar kelime araştırması önemli değildir

SEO öldü

Belki de bu, bir efsaneden ziyade bir saçmalıktır, ama yine de masaya yatırmaya değer.

Tembel gazetecilik, birçok şeyin düzenli olarak öldüğünü ilan etmeyi sever ve SEO da bunlara dahil. Ahrefs’in İçerik Gezgini’ne göre, bu ifade Haziran 2016’dan bu yana 3.367 kez dile getirildi.

SEO ÖldüOrtalama olarak, bu ayda 66 defa.

SEO. Ölü. Değildir.

Öyleyse neden insanlar SEO’nun öldüğünü söyleyip duruyor?

Her birçok neden var, ancak bugünlerde en belirgin argüman, aşağıdaki gibi arama sonuçlarında artan yanıt yaygınlığıyla ilgilidir:

Google arama SonuçlarıBu, arama sonuçlarındaki tıklama sayısını olumsuz etkiler mi? Elbette. Ahrefs’in Anahtar Kelime Gezgini’ndeki bu sorguya bakarsak, tahmini aylık 14.000 arama hacminden yalnızca 1.200 tıklama görüyoruz. Bu, insanların zamanın yalnızca% 8’ini tıkladığı anlamına gelir.

Tıklama SayısıAncak bu, SEO’nun öldüğü anlamına gelmez. Yine de bu anahtar kelimeden tıklama alabilirsiniz ve Google yine de yalnızca bazı anahtar kelimeler için arama sonuçlarında cevapları gösterir. Gerçek şu ki, arama motorları var olduğu ve kullanıldığı sürece, bir şekilde etkileyebileceğiniz organik sonuçlar olacaktır, SEO ölmez.

SEO tek seferlik bir şeydir

SEO biraz spor salonuna gitmek gibidir. Ara sıra bir antrenmanı kaçırmanız sorun değil, ancak evde çok sık cips yemeye devam ederseniz işler kısa sürede dağılmaya başlar.

SEO’nuzu ihmal etmeye başladığınızda şöyle görünüyor:

SEO TrafiğiBu dönemden önce site aktif olarak optimize ediliyordu, sonra ihmal edildi. Önümüzdeki aylarda trafiğin yavaşça düştüğünü görebilirsiniz.

Bunun olmasının birkaç nedeni vardır:

  • Rakipleriniz sizi geride bırakıyor (sürekli olarak SEO’ları üzerinde çalışarak).
  • “Bağlantı çürümesi” nedeniyle geri bağlantıları kaybetmeye başlıyorsunuz.
  • İçeriğiniz “tazeliğini” yitiriyor.

Bu nedenle çoğu SEO uzmanı (% 74,71), saatlik ücret veya tek seferlik ücret yerine, hizmetleri için aylık ücret alır. SEO’nun devam eden bir süreç olduğunu ve müşterilerinin sonuçları görmek için uzun vadeli yatırım yapması gerektiğini biliyorlar.

Bu kesinlikle tüm siteler için doğru mu? Hayır. Bir sitenin yıllarca ihmal edilebildiği ve her ay tutarlı trafik çekmeye devam ettiği nadir durumlar vardır.

Google yalnızca “yeni” içeriği sıralar

İçeriği yeniden yayınlamak, çok yaptığımız bir şeydir. Öyleyse, tazelik bir efsane ise neden içeriğimizi taze tutmak için bu kadar çaba sarf ediyoruz?

“Güncellik”, sorguya bağlı bir sıralama faktörüdür. Bu, bazı sorgular için diğerlerinden daha önemli olduğu anlamına gelir. Her şey, içeriğin tazeliğinin içerik kalitesi üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığına bağlıdır.

SEO sürekli olarak gelişmektedir, bu nedenle SEO ile ilgili birçok sorgu için tazelik önemlidir. Örneğin, aylardır en çok yapılan Google aramaları listesi güncellenmediğinde ne olur:

Organik TrafikTrafiğin aylardır azaldığını, ancak daha sonra yenilediğimizde ve yeniden yayınladığımızda hemen bir gecede düzeldiğini görebilirsiniz. Bunun nedeni, en çok yapılan Google aramalarının her zaman değişmesi, dolayısıyla insanların “yeni” sonuçlar beklemesidir.

Diğer taraftan, “kravat nasıl bağlanır” gibi bir sorgu için tazelik özellikle önemli değildir çünkü süreç asla değişmez.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin sıralanması daha kolaydır

Çoğu kişi, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin birçok kelimeden oluştuğunu düşünür, ancak bu tamamen doğru değildir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, düşük bireysel arama hacmine sahip sorgulardır. Kelimelerin sayısı önemli değil. Örneğin, bu sorguların her ikisi de uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir:

Anahtar Kelime Yinelenen içerik sizi cezalandırır

Yinelenen içerik, tam veya neredeyse yinelenen içeriğin birden fazla yerde göründüğü yerdir. Aynı web sitesinde veya birden çok sitede olabilir.

Örneğin, bu URL’lerin her ikisi de sizi aynı blog gönderisine götürür:

https://buffer.com/library/social-media-manager-checklist/

https://buffer.com/resources/social-media-manager-checklist/

Google, birçok durumda yinelenen içerik cezası olmadığını söyledi, ancak bu efsane her zamanki gibi unutulmaya devam ediyor. Yinelenen içerik sizi cezalandırmaz, ancak aşağıdakiler gibi SEO sorunlarına neden olabilir:

  • Arama sonuçlarında istenmeyen veya dostça olmayan URL’ler;
  • Backlink seyreltme;
  • Boşa harcanan tarama bütçesi;
  • Sizi geride bırakan kopyalanmış veya ortak kullanıma sunulmuş içerik.

Sitenizde yinelenen içerik olabileceğinden endişeleniyorsanız, bir tarama yapın ve yinelenen içerik raporunu kontrol edin. Yakın veya tam olarak yinelenen kümeler görürseniz, sorunları gidermek gerekebilir.

Sosyal sinyaller sıralamalara yardımcı olur

İçeriğiniz Facebook, Twitter ve Pinterest gibi sitelerde ne kadar çok paylaşılırsa, sıralamada o kadar yüksek olacağını varsaymak zor değil. Sonuçta, tonlarca insan bir şeyi paylaşıyorsa, ilginç, değerli ve sıralamaya layık olmalı, değil mi?

Bunun nedeni muhtemelen sosyal sinyallerin manipüle edilmesinin inanılmaz derecede kolay olmasıdır. Bunun nedeni muhtemelen sosyal sinyallerin manipüle edilmesinin inanılmaz derecede kolay olmasıdır.

Ancak bu doğruysa, neden birçok çalışma sosyal paylaşımlar ve sıralamalar arasında bir korelasyon gösteriyor? Bunun kesin bir nedeni yoktur, ancak bunların katkıda bulunan en önemli iki faktör olduğunu düşünüyoruz:

  • Daha fazla paylaşım, daha fazla maruz kalmaya yol açar ve bu genellikle daha fazla bağlantıya yol açar (bu bir sıralama faktörüdür).
  • Google’da iyi sıralanan sayfalar daha fazla trafik alır ve bu kişilerden bazıları içeriği sosyal medyada paylaşır.

PPC (Pay Per Click – Tıklama Başına Maliyet), daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olamaz

Açık konuşalım: Google’a reklamlar için ödeme yapmak, sıralamaları doğrudan etkilemeyecektir. Ancak bu, PPC’nin dolaylı olarak daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olamayacağı anlamına gelmez. Ve bunun nedeni, PPC reklamlarının geri bağlantıların çekilmesine yardımcı olabilmesidir.

Şimdi, bu herhangi bir eski PPC kampanyası yürütebileceğiniz ve geri bağlantıların gelmesini izleyebileceğiniz anlamına gelmiyor. Stratejik olması gerekiyor.

PageRank artık önemli değil

PageRank, Google’ın temelidir. Bir sayfanın değerini ölçmek için geri bağlantıların miktarına ve kalitesine bakar. Google, PageRank’in 2018’de hâlâ bir sıralama faktörü olduğunu doğruladı.

Kuşkusuz bu argümanın bazı değerleri var. Sonuçta, artık göremediğimiz bir metrikten bahsetmenin pek bir anlamı yok. Ancak gerçek şu ki, PageRank hala bir sıralama sinyali, bu da web sayfalarınıza yüksek kaliteli bağlantılar almanın hala önemli olduğu anlamına geliyor.

SEO tamamen sıralamalarla ilgilidir

Herkes bir numara olmak ister, ancak bunun nedeni genellikle bir numaralı sonucun en fazla trafiği aldığını varsaymalarıdır. Ancak bu her zaman doğru değildir. 100.000 arama sorgusuyla ilgili çalışmalar, en üst sıradaki sayfanın yalnızca en fazla arama trafiğini %49 oranında aldığını göstermektedir.

Arama TrafiğiNeden? Çünkü çoğu sayfa, yalnızca bir değil, birçok anahtar kelimeden trafik alıyor.

Örneğin, “yüksek proteinli diyet” için en üst sıralarda yer alan sayfalara bakın. İkinci konumdaki sayfa, arama talebi olan daha fazla anahtar kelime için sıralandığı için birinci konumdaki sayfadan daha fazla tahmini trafik alır.

Buradan çıkarılacak ders, ilk sıralarda yer almaktan dolayı acı çekmeyi bırakıp bunun yerine trafiğe odaklanmaya başlamanın zamanıdır.

Anahtar kelime araştırması önemli değildir

Çoğu sayfanın yüzlerce veya binlerce anahtar kelime için sıralandığı göz önüne alındığında, bazı kişilerin anahtar kelime araştırmasının öldüğünü düşünmesi pek şaşırtıcı değildir. Muhtemelen yüzlerce anahtar kelimeden trafik alacaksanız, tek bir anahtar kelime için optimize etmenin amacı nedir?

Bu mantıksızdır çünkü bir anahtar kelimenin popülerliği genellikle konunun genel arama trafiği potansiyeli ile uyumludur. Örneğin, şu iki anahtar kelimeyi ele alalım:

Anahtar Kelime Araştırmalarıİkinci anahtar kelime, birincinin arama hacminin yarısına sahiptir. Üst sıralarda yer alan her sayfanın tahmini trafiğine bakarsak, yüksek hacimli anahtar kelime için sayfa sıralamasının çok daha fazla organik trafik aldığını görürüz.

Anahtar kelime araştırması, bir konuyu en popüler arama yöntemi için optimize etmenize de yardımcı olur. Sayfanıza mümkün olan en organik trafiği çekmek istiyorsanız bu önemlidir.

Etiketler: , , , , ,