KALİTELİ İÇERİK ÜRETMEK HAKKINDA NELER BİLMELİYİZ

Sosyal medya günümüzde oldukça önemli bir yere sahiptir. Sosyal medyayı doğru ve etkin kullanmak markanız için çok önemlidir. Markanız mutlaka sosyal ağlarda bulunmalıdır. Yaratacağınız içerik ve hedef kitlenize göre hangi sosyal ağlarda bulanabileceğinizi belirleyebilirsiniz. Facebook, instagram, twitter veya web sitesi kullanabilirsiniz. Yaptığınız gezileri paylaşmak istiyorsanız instagramı kullanabilirsiniz. Video ve fotoğraflarınızı instagram üzerinden paylaşabilir, deneyimlerinizi de blog hesabınızda yazarak instagram hesabınızı destekleyebilirsiniz. Hedef kitlenize ve içeriğinize uygun sosyal mecrayı tespit ettikten sonra önceliğiniz kaliteli ve düzenli içerik üretmek olmalıdır. Fotoğraf, video veya blog yazısının kaliteli olması için yüksek çözünürlükte ve özgün olması gerekir. Diğer sosyal medya hesaplarından birebir kopya içerik kullanmak güvenilirliğinizi kaybetmenize sebep olabilir. Kaynak belirterek paylaşım yapabilirsiniz veya esinlenebilirsiniz. Bu noktada esinlenmek ve kopyalamak arasındaki dengeyi bulabilmek gerekir. İyi düşünülmüş bir konsept ve bunu pekiştiren çözünürlüğü yüksek görsel ile kaliteli içeriğinizin en önemli kısmı tamamlanmış olur. Kaliteli içeriği ürettikten sonra düzenli paylaşımlar yapmak SEO uyumu açısından etkilidir. SEO, “Search Engine Optimization” olarak ifade edilmektedir. Web sitenizin arama motorlarına uygun hale getirilerek, belirlenen anahtar kelimelere ait aramaların yükseltilmesidir. Kısaca google paylaşımlarınızı takip eder ve buna göre sizi arama motorunda gösterir. Düzenli paylaşım eşittir etkileşim demektir. Ayda, yılda bir içerik paylaşarak etkileşim elde edemezsiniz. Kaliteli ve düzenli içerikten sonra gelen en önemli konu odağınızı ve tarzınızı kaybetmemenizdir. Gündemi ve trendleri takip edin fakat benzer, sıradan olmayın. Örneğin şuan haberlerde corona virüsü var. Siz bunun hakkında paylaşım yapabilirsiniz fakat sosyal medya kullanıcıları neden sizin içeriğinizi okusun ? Sizin diğer corona virüsü hakkında yazanlardan farkınız ne ? Bu soruların cevabını bulduktan sonra yaratacağınız içerik etkisi daha kuvvetli olacaktır. İçeriklerinize gerçek bilgiler ekleyin. Instagram açıklaması veya blog yazısı yazarken içeriğiniz sağlam temellere dayansın. Okuyucularınız araştırdığı zaman bir karşılık bulabilsinler veya yazınız hakkında düşünebilsinler. Akılda kalıcılığı arttırmak için rakamlar, istatistikler kullanın. Herkes doğru ve kesin bilgileri okumak ister. İçeriğinizin paylaşım metnini hazırladıktan sonra hedef kitlenize ulaşmanız gerekir. Hedef kitleniz için konum bilgisi ve etiket kullanabilirsiniz. Etiket kullanmadan önce araştırma yapmanız faydalı olabilir. Etkileşiminin yüksek olduğu etiketleri kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kendi etiketinizi oluşturabilirsiniz. Kaliteli içerik kadar önemli bir şey varsa o da paylaşım zamanı ve geri bildirim. İçeriğinizi takipçilerinize sunmadan önce saat kontrolu yapmanız gerekebilir. Genellikle herkesin uykuda olduğu bir saatte paylaşım yaparsanız etkileşim alamazsınız. Paylaşım istatiklerinden size en uygun saati ve günleri analiz edip paylaşım yapmanız etkileşimin artmasına yardımcı olacaktır. Paylaşım yaptıktan sonra “kaliteli içerik” süreci devam etmektedir. Paylaşımınıza yorum yapan veya sizinle iletişime geçen kullanıcılar ile iletişim halinde kalmanız gerekir. Soruları, yorumları cevapsız bırakmanız takipçileriniz tarafından “ilgisiz” olarak yorumlanabilir ve etkileşim kaybedersiniz.

İçerik üretmek bir serüvendir. Başladığınız zaman devamını getirmeniz gerekir. Sosyal medya hesabınızı iyi yerlere getirmek istiyorsanız içerikleriniz ile ilgilenmeniz gerekir. İyi düşünülmüş içeriklerin sonucu kalıcı etkileşimler olacaktır.

Etiketler: , , ,