Organik arama sonuçlarında nasıl bir performans gösterdiğinizi öğrenmek için web analizi araçlarını nasıl kullanabileceğinizi merak ediyor musunuz?
Bu yazıda organik arama trafiğini izlemeye, sitenizin arama motorları tarafından nasıl değerlendirildiği hakkında değerli bilgiler edinmek için verileri kullanmaya ve analizlerin ortaya çıkardığı SEO sorunlarını nasıl giderebileceğinize değineceğiz.
Doğrudan konuya geçelim.Arama motorları çoğu web sitesi için önemli bir trafik kaynağıdır. Aslında çoğu zaman bir işletmenin web sitesi için tek büyük trafik kaynağıdır. Peki, zaman içinde trafiğiniz artıyor mu azalıyor mu? Arama yapan tüm kullanıcılar web sitenize geldikten sonra gerçekte ne yapıyor? En önemlisi, arama motorlarının size, sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgilenen kullanıcıları göndermesini sağlamak için web sitenizi nasıl iyileştirebilirsiniz?
Web analizinin bu soruların yanıtını verebileceğini düşünüyorsanız doğru yoldasınız.Hangi web analizi aracını kullanırsanız kullanın, farklı arama motorlarının organik arama sonuçlarından web sitenize gelen ziyaretçilerin sayısını izleyebilirsiniz. Web sitenizle ilgilenmesi için bir ajans veya danışmanla çalışıyorsanız, web sitenizin analiz verileri için size erişim vermelerini istemeniz gerekir.
Bu verilere erişim sağladıktan sonra, bakmak isteyeceğiniz ilk şey arama motorlarından gelen trafiğinizin zaman içinde nasıl değiştiğidir. Arama motorlarından daha fazla ziyaretçi alıyorsanız bu harika bir haber. Ancak, trafiğiniz azalıyorsa muhtemelen yapmanız gereken bazı işlemler vardır. Her durumda, herhangi bir karar vermeden önce nedenini bilmeniz gerekir. Bu da daha fazla araştırma yapmamız gerektiği anlamına gelir.
Web analizi aracı olarak Google Analytics’i kullanıyorsanız, ziyaretçilerin web sitenize gelmeden önce Google’a hangi anahtar kelimeleri yazdığını öğrenerek derine inebilirsiniz. Bu veriler analiz aracınızdan gelmez. Daha ziyade, Google Analytics’in Google Search Console’dan gelen verileri birleştirmesi sayesinde bu tür bilgileri görebilirsiniz.
Pansiyon örneğimizi hatırlıyor musunuz? Kullanıcıların “Bodrum’daki lüks pansiyonlar” veya “Bodrum ucuz pansiyon” gibi, aslında beklemediğiniz aramalar yaptığını görebilirsiniz. Böylece ziyaretçilerinizin gerçekte ne aradığını öğrenebilir ve ihtiyaçlarına uygun olan doğru içeriği ve sayfaları oluşturarak buna karşılık verebilirsiniz.
Ayrıca, belirli bir anahtar kelime temasından daha fazla mı yoksa daha az mı ziyaretçi aldığınızı ve bu sayfalara yapılan ziyaretlerin gerçek rezervasyonlarla sonuçlanıp sonuçlanmadığını da görebilirsiniz.
Belirli bir arama terimi için eskiden daha fazla trafik aldığınızı ancak söz konusu trafiğin gitgide azaldığını fark ettiğinizi varsayalım. Gidişatı tersine çevirmek için ne yapabilirsiniz?
Sitenizdeki içeriğin bir bölümünü inceleyerek başlayabilirsiniz. İçeriğinizin lüks pansiyon arayan kullanıcılar için mümkün olduğunca alakalı olmasını nasıl sağlayabilirsiniz? Yüksek kaliteli bir pansiyonunuz olduğuna odaklanarak metninizin bir kısmını yeniden yazabilir misiniz? Unutmayın, içeriğinizi bir arama motoruna uygun hale getirmek için yeniden düzenlemiyorsunuz. Mevcut işinizle daha iyi eşleşmesini sağlamak için düzenliyorsunuz. Ayrıca, lüks pansiyon arayan kullanıcılar için mümkün olduğunca alakalı ve yararlı hale getiriyorsunuz. Sayfalarınızı optimize etme konusunda daha da fazla bilgi edinmek istiyorsanız SEO hakkındaki diğer yazılara da göz atabilirsiniz.
Tam tersi bir senaryoda ne yapmalı? Belki de lüks pansiyon temasına sahip anahtar kelimeler için arama yapan kullanıcılardan daha fazla trafik aldığınızı fark ettiniz. Bu çok iyi bir şey. Peki, nasıl ilerlemelisiniz? Burada da, arama yapan kullanıcılarla alakalı olan konulara odaklanmak istersiniz. Pansiyonunuzda sunulan bazı özel ve yüksek kaliteli olanaklar neler? Web sitenize gurme kahvaltınızdan bahseden bir içerik eklediniz mi? Peki, ya Cumartesi akşamları sunduğunuz leziz kokteyller?
Pansiyonun lüks özellikleriyle ilgili daha fazla yararlı içerik eklemek, arama motorlarının web sitenize daha alakalı kullanıcıları yönlendirmesini sağlayabilir.
İçeriğinizi iyileştirmeye vakit ayırdıysanız etkisinin ne olduğunu öğrenmek istersiniz. Web analizi bunu size gösterebilir. İçeriğinizin lüks pansiyon arayan kullanıcılar için daha alakalı olmasını bekliyorsanız, Google Analytics bu çalışmanın web sitenize gelen daha fazla ziyaretçiyle sonuçlanıp sonuçlanmadığını size söyleyebilir. Oldukça akıllıca, değil mi?
Şimdiye kadar, aramadan sonra web sitenize gelen trafik miktarını veya ziyaretçi sayısını analiz etmeye odaklandık. Bu gerçekten önemli. Ancak trafik miktarından daha önemli bir şey varsa o da aldığınız trafiğin kalitesidir.
Sonuçta hiç kimse pansiyonunuzdan rezervasyon yaptırmayacaksa web sitenize bir sürü
kullanıcıyı çekmenin ne anlamı kalır ki? Unutmayın, analiz size sadece kullanıcıların nereden geldiğini değil web sitenizde ne yaptığını da söyler.
Ziyaretlerin yanı sıra hedefleriniz için dönüşüm sağlayan temalara göz atın. Lüks temalı tüm bu çalışma size daha fazla trafik getirdiyse ancak kullanıcılar içeriğinizle etkileşimde bulunmuyorsa, e-posta bülteninize kaydolmuyorsa ve rezervasyon yaptırmıyorsa, bunun nedenini araştırmak ve hatta başka bir konuya odaklanmak isteyebilirsiniz.
Arama motorlarından ne kadar trafik aldığınızı ölçen, hangi noktalarda iyileştirme yapabileceğinizi ortaya çıkaran ve web sitenizde yaptığınız değişikliklerin etkisini gösteren web analizi, SEO çalışmalarınız için mükemmel bir araçtır.
Bu nedenle, SEO yöntemine odaklanıyorsanız, analiz küreğini elinize alın ve verilerinizi kazmaya başlayın.