Kurumsal Blog Nasıl Yazılır?

Kurumsal blog nasıl yazılır?

Günümüzde şirketlerin/markaların ve işletmelerin olmazsa olmazı haline gelmiş olan kurumsal bloglar, tüketici ile iletişimde büyük öneme sahiptir.

Blog görseli

Kurumsal Blog Nedir?

Peki nedir bu kurumsal blog kavramı. Kurumsal blog, bir şirket tarafından hazırlanan, kurumun tüketicisi ve hedef kitlesiyle olan iletişimini artırmayı amaçlayan ve ilişkilerini geliştirmesine katkı sağlayan yayındır.
Kurumsal blog, şirketlerin/markaların web sitesini destekleyici özelliği ile önemli bir rol üstlenmektedir. Hayatın vazgeçilmezi haline gelen dijital dünya, markalar için oldukça geniş fırsatlar sunmaktadır. Sosyal medya iletişiminin yanı sıra, kurumsal bloglar tüketici ile marka arasında etkili bir iletişim aracıdır.
Tüketicilerin birçoğu bir ürün ya da hizmet satın alma davranışı gerçekleştirmeden önce internetten araştırma yapmakta ve ürünü daha önce satın almış tüketicilerin yorumlarını dikkate almaktadır. Kurumsal bloglar tam da bu noktada büyük önem arz etmektedir. Tüketiciniz ürün ya da hizmeti satın alma davranışı gerçekleştirmeden önce konuyla ilgili internette kurumsal bloğunuzdan yararlanabilir. Dolayısıyla marka/işletme için tüketici nezdinde sektör ve ürün hakkında daha profesyonel bir algı oluşmuş olacak, aynı zamanda tüketici ile iletişimin gelişmesine önemli etki sağlayacaktır.
Kurumsal blog yazıları için dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta bulunmaktadır. İletişim tonu, görsel kullanımı, etkili başlık seçimi, hedef kitleye uygun içerik ve anahtar kelime seçimi bu önemli noktalardan bazıları olarak sıralanabilir.

Kurumsal Blogların İletişim Tonu

Kurumsal bloglar daha samimi bir iletişim kanalıdır. Markaların internet sitelerinde ve diğer iletişim mecralarında gerçekleştirdiği iletişimden çok daha samimi bir dil kullanılabilir. Sıradan, resmi ve fazla kurumsal bir dil yerine daha samimi bir ile kurulan iletişim elbette tüketici algısında daha olumlu sonuçlar doğuracaktır.

blog görseli1

Doğru Görsel Kullanımı

Doğru görsel kullanımı kurumsal bloglar için önemli başlıklardan biridir. İnsanlar görsel canlılardır, görselleri etkin kullanmak ilginin dağılmamasını ve yazının daha kolay okunabilmesini sağlamaktadır. Görsellerin yüksek çözünürlüğe sahip olması ve konuyla ilgili olmasına dikkat edilmelidir. Görsellerin yanı sıra yazılara video eklemek blog yazısına olan ilginin artmasını ve sosyal medyada paylaşılmasına katkıda bulunabilir.

Dikkat Çekici Başlıklar

Başlıklar tüketici ile ilk temasa geçtiğiniz yerdir. Tüketicinin ihtiyacına tam olarak cevap verebilen aynı zamanda da konuyu tam olarak anlatan başlıklar seçilmelidir. Başlık kullanımında önemli bir diğer nokta ise başlıkların uzunluğu hakkındadır. Başlıklar çok uzun ve karmaşık olmamalı olabildiğince kısa, net ama içeriğini muhatabına doğru şekilde iletebilen şekilde yazılmalıdır.

Hedef Kitleyi Tanımak ve Doğru Analiz

Başarılı bir blog için ilk adım stratejinin belirlenmesidir. Strateji belirlenirken üzerinde durulması gereken en önemli nokta hedef kitlenin belirlenmesidir. Eğer hedef kitlenizi belirlemezseniz kime hitap edeceğinizi ve dolayısıyla nasıl hitap edeceğinizi bilemezsiniz. Hedef kitlenizi tanımlamazsanız onlarla iletişim kuramazsınız.
İşe hedef kitlenizin kimler olabileceğini düşünmek ile başlayın. Hitap etmek istediğiniz kitle günlük hayatlarında ne yapmaktan hoşlanır, sevdikleri ve sevmedikleri nelerdir, sosyo ekonomik durumları nedir ve/veya eğitim, cinsiyet, yaş ve benzeri gibi birçok ölçüt hedef kitle belirlemede önemli rol oynamaktadır. Belirlediğiniz hedef kitlenin tüketici davranışlarını doğru şekilde analiz etmeli ve stratejinizi bu analiz doğrultusunda oluşturmalısınız.

İpucu ve Pratik Bilgiler Verin

Blog yazılarınızın içerisinde tüketicilerin işine yarayacak ürün ya da sektörle ilgili pratik bilgiler ve ipuçları tüketicilerin blog sayfanızı tercih etme olasılığını yükseltecektir. Hızlı gelişen ve yaşanan günümüz dünyasında zaman kazandırıcı pratik bilgiler hedef kitlenizin beğenisini kazanacaktır.

Sürekliliği Sağlayın

Her iletişim türünde olduğu gibi kurumsal blog yazılarında da süreklilik büyük önem arz etmektedir. Tüketiciler ile sağlanan iletişimin daha etkin ve sürdürülebilir olmasını sağlayabilmek için blog yazılarının belli periyodlarda yenilemek gerekmektedir. Süreklilik sağlanması aynı zamanda tüketici zihninde istikrar ve profesyonellik algısı oluşturulmasına da yardımcı olacaktır.

Anahtar Kelimelere Önem Gösterin

Blog yazılarınızı mutlaka anahtar kelimeler kullanarak arama motorları ile optimize etmelisiniz. Arama motorları bloglar için önemli trafik kaynaklarındandır. Kullanıcılarının büyük çoğunluğu online deneyimine arama motorundan arama yaparak başlamaktadır. Kurumsal blog yazılarınızın ziyaretçilerinize iyi bir kullanıcı deneyimi sunuyor olması önemli noktalardan biridir. Seçtiğiniz başlıkların ve içeriğinizin belirlenen hedef anahtar kelimelere göre optimize edilmiş olması blog yazılarınızın arama motorlarında üst sıralarda yer almasına ve istenilen trafiğin oluşmasına büyük katkı sağlamış olur.

Etiketler: , , , ,