CRM Programı Tercihlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

CMR programı

CRM Programı (Customer Relationship Management); firmaların sık sık yaptığı işleri kolaylaştıran modülleri içerisinde barındıran, firmaların işlemlerini hızlandıran, personel yönetimi sağlayan, kurumsal hafıza oluşturan iş yönetim sistemidir. Ülkemizde iş yönetimi alanında en fazla tercih edilen sistemlerden olan CRM Sistemi, teklif hazırlama, satış takibi, müşteri ilişkileri takibi, personel aktivite takibi, potansiyel ve mevcut müşterilerin bilgileriyle telemarketing çalışmalarının yapılması, temel cari işlemlerin takip edilmesi, satış sonrası müşteri ilişkileri vs. gibi işlemlerin kolayca yapılmasını sağlamaktadır.

Günümüzde yeni müşteri kazanmanın eski müşterileri elde tutmaktan daha pahalı olması nedeniyle, yeni müşteri kazanmanın yanı sıra mevcut müşteriler ve sürdürülen ilişkiler açısından yeni stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Yapılacak olan aktivitelerin doğru müşteriye ve zamanında yapılması CRM’nin kilit noktasıdır. CRM Çözümleri kullanılmaya başlandığından itibaren, mevcut müşterilerin ne kadar aktif olduğunun, yeni müşterilerin ise ne kadar potansiyel olduğunun bilgileri her zaman analiz edilebilir ve yorum getirilebilir hale gelmektedir. Müşteri bir firma için vazgeçilmezdir, çünkü her kurum ve kuruluşun amacı müşterilerine daha iyi bir hizmet sunmak ve müşteri memnuniyetini maksimum seviyede tutmaktır. CRM ile müşteri memnuniyetini her zaman en üst düzeyde tutar ve koordinasyonu sağlarsınız.

CRM Programı İçin Gereken Kritik Noktalar

  • Kolaylık ve Sadelik:

CRM sistemi işletmelerin pek çok departmanında kullanılıyor. CRM sisteminin sezgisel tasarıma sahip olması ayrıntıların kolayca takip edilebilmesinde etkili olacaktır. Bu nedenle pek çok sistem arasında tercih yaparken müşteri ile ilgili tüm işlerde yardımcı olan, mobil erişime de olanak tanıyan kullanıcı dostu bir yazılım olmasına dikkat etmek gerekiyor.

  • Raporlamada Kolaylık Sunar:

İhtiyacınızı belirledikten sonra sistemin sunduğu tüm özellikleri derinlemesine araştırmalısınız. Sistemin sunduğu raporlama özellikleri kayıplarınızı, kazançlarınızı ve gelişim fırsatlarınızı görmenizi sağlayan ve rekabet ortamında bir üst seviyeye geçmenizi sağlayacak olan bir özellik. Dolayısıyla en doğru satış, pazarlama ve hizmet stratejileri için sistemin kod yazmadan basitçe kullanabileceğiniz fonksiyonlara sahip olmasına dikkat etmelisiniz.

  • Entegrasyon Kilit Noktasıdır:

Sahip olduğunuz diğer çözümlerle entegre bir biçimde çalışmayan CRM sistemi işleriniz büyüdükçe ve karmaşıklaştıkça sorun olacaktır. Bu nedenle CRM sisteminin diğer çözümlerinizle entegre çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Sistemin zayıf ve güçlü yönlerini görmek için demo talep etmeyi unutmayın.

Peki; CRM Programını Kimler Kullanabilir?

Kurumsallaşma sürecinin en önemli adımı, teknolojik alt yapıyı oluşturmaktır. Bu süreçte şirket yöneticilerinin ilkeleri, kuralları belirlemesi ve yazılım desteğiyle sistemini kurması gerekmektedir.

Müşteri ilişkileri yönetimi noktasında, her firma müşterileriyle ile ilgili verileri tek bir yerde toplayarak kolay erişilebilmeye, analiz edebilmeye, kullanıcılarının yaptıkları çalışmaları yazılım alt yapısıyla kolay bir şekilde kontrol ederek performanslarını artırmaya ihtiyaç duymaktadır.

Sonuç olarak; CRM Yazılımı seçerken öncelikle ihtiyaca uygun bir yapıya sahip olup olmadığına bakmak gerekmektedir. İhtiyaca tam uyum sağlayan bir yazılımın kullanılmasında verimlilik daha fazla olmaktadır.

Etiketler: , , , , ,