Doğru İçerik Biçimini Seçmek

Çevrimiçi içeriklerin çok farklı biçimleri olabilir: Örnek vakalar, e-kitaplar, bilgi grafikleri, resimler ve video klipler gibi. Bu farklı biçimlerin her biri kendine has avantajlara sahiptir; ilham verir, eğitir veya eğlendirir.

Hangi biçimi seçerseniz seçin, içeriğin amacı her zaman aynıdır: Bir kitleyle bağlantı kurmak. Bunun sonucunda bu kitle etkileşim kurar, paylaşır, öğrenir ve hatta müşteriye dönüşür. Popüler içerik biçimlerinden bazılarını keşfederek başlayalım. Blog ‘lar genellikle mevcut bir web sitesinin alt bölümü olarak yayınlanır ve orijinal içerikler veya konuk yazar tarafından hazırlanmış içerikleri barındırır.

Özgün ve nitelikli blog yayınları hazırlamak, bilinirliği artırmaya yardımcı olabilir ve sosyal medya gibi diğer kanallarda paylaşılacak ilgi çekici içeriklerinizin olmasını sağlar. Bilgi grafikleri bilgi verme amaçlıdır ve bilgileri görsel olarak sunmanın harika bir yoludur. Göz alıcı biçimi sayesinde internette iyi performans gösterir, karmaşık veya sıra dışı içerikleri yaratıcı bir biçimde sunmaya yardımcı olabilir.

E-kitaplar eğiticidir ve belirli bir konuya odaklanan, okunması kolay rehberlerdir. Bu biçim, okuyuculara pratik içerikler sunar ve alanınızda bir uzman olarak öne çıkmanıza yardımcı olur. Videolar ürün gösterimlerinden eğitimlere ve müşteri görüşlerine kadar her şeyi içerebilir. Markaların hareket halindeyken tüketilebilecek ilgi çekici, eğlenceli ve faydalı içerikler oluşturmalarına olanak tanır.

Değerlendirilebilecek pek çok başka içerik biçimi vardır. Örneğin; basın bültenleri, web seminerleri, incelemeler ve örnek olaylar. Başarılı içeriklerin viral olması veya milyonlarca kullanıcıya ulaşması gerekmez. İçerikleri kitlenize özel olarak oluşturmaya odaklanın ve müşterileri belirli bir hedef veya eyleme yönlendirecek şekilde tasarlayın. Artık farklı biçimlere aşina olduğunuza göre, bir sonraki adım içeriğinizin ana hedefini düşünmektir. İçerik pazarlamada içeriklerin genellikle dört temel amacı vardır: Eğlendirmek, ilham vermek, eğitmek ve ikna etmek.

Farklı içerik biçimleriyle içerik hedeflerinizi nasıl eşleştirebileceğinize bakalım. Amber ile tanışın. Amber bir köpek kuaförü sahibi ve internetteki varlığını artırmaya yardımcı olacak bir içerik stratejisi arıyor. Kitlesini eğlendirmek için sosyal medya üzerinden çeşitli numaralar yapan köpeklerin komik video kliplerini yayınlamaya karar veriyor. İlham vermek için web sitesinde kullanıcıların sorularını yayınlayıp hem kendisinden hem de diğer hayvan sahiplerinden bilgi alabilecekleri bir forum alanı oluşturmayı planlıyor. Kitlesini eğitmek için köpek bakımı ve beslenmesi hakkında en iyi ipuçlarını içeren blog yayınları paylaşıyor. Kullanıcıları kendi hizmetlerinden faydalanmaya ikna etmek için mutlu müşterilerinin görüşlerinin yanı sıra uzman bakım becerileriyle ilgili bilgilerini sergilemek için e-kitaplar paylaşacak.

Kendi işletme senaryonuzda belirli biçimlerin spesifik içerik hedeflerinizle en iyi nasıl eşleştiğini düşünün. Örneğin; hedefiniz eğitmekse rehberler, e-kitaplar ve bilgi grafikleri sizin için ideal biçimler olabilir. Hedefiniz eğlendirmekse sınavlar veya yarışmalar daha iyi bir biçim tercihi olabilir. Hedeflerinize uygun içerik biçimlerini değerlendirirken kolayca üretebileceğiniz biçimleri belirlemeye çalışın, kendi kendinize yapamayacağınız içerikler için de yardım almayı düşünün. İçeriklerinizin amacını belirleyin, ardından bu hedefe en uygun biçimleri seçin. Son olarak, içeriklerinizi tasarlarken kitlenizi göz önünde bulundurmayı ve özel ihtiyaçlarını onları şaşırtacak bir biçimde ele almayı unutmayın.

Etiketler: ,