Ziyaretçileri Tanımak için Verileri Kullanma

Yıllar önce müşterilerinizi tanımanın tek yolu, onlara yüz yüze sorular sormaktı. Günümüzde ise internet, çok sayıda bilgiyi parmaklarınızın ucuna getiriyor.

Veri toplamak ve analiz etmek, işletme stratejinizin önemli bir parçası olmalı ve düzenli olarak genel yaklaşımınıza dahil edilmelidir. Müşterilerinizi ve işletmenizi ne kadar iyi anlarsanız pazarlama çalışmalarınız da o kadar hedefine ulaşır ve verimli olur. Etrafımızı çok fazla bilgi çevrelediğinden aradığınız yanıtları almak için hedefi olan bir stratejiye sahip olmak önemlidir. Bunu yapmanın iyi bir yolu, dijital verilerinizi iki gruba ayırmaktır: Nicel ve nitel. Nicel veriler, bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların sayısı veya sitenin bir ayda yaptığı satış miktarı gibi sayısal olarak ölçülebilen her şeydir. Nitel veriler ise sayı veremeyeceğiniz tüm tanımlayıcı bilgilerdir.

Bunlar kullanıcıların yeni bir ürünle ilgili görüşleri veya kullanıcıların sosyal medyada bir markadan bahsederkenki duyguları veya kullandıkları dil olabilir. Doğru yaklaşım, hangi bilgilerin işletmeniz özelinde en alakalı olduğuna göre değişir. Kullanıcıların ürün veya hizmetinizle ilgili düşüncelerini öğrenmek istiyorsanız nitel bir yaklaşım benimseyip doğrudan onlara sorun.Nicel ve verileri birleştirmek genellikle size daha zengin bir resim sunar. Peki tüm bu verileri nerede bulabilirsiniz? Nicel veriler genellikle Google Analytics gibi araçlardan veya çoğu sosyal medya platformu tarafından sunulan analiz özelliklerinden çekilebilir.

Bu yöntem demografi, arama alışkanlıkları ve bir müşterinin dijital varlıklarınızdaki yolculuğu hakkında bilgi edinmek için harika olabilir. Alternatif olarak nitel veriler ise genellikle web sitenizde bir yorum bölümü sunmak veya müşterilerden çevrimiçi bir anketi doldurmalarını istemek gibi kullanıcılarla doğrudan bağlantı kurma yoluyla toplanır. Farklı veri biçimlerini birleştirmek, nelerin işe yarayıp yaramadığını belirlemenin harika bir yoludur ve size işletmenizle etkileşim kuran kişiler hakkında değerli bilgiler sunabilir.

Örneğin; mağaza içi müşteri anketleri gibi çevrimdışı veriler, müşterinizin ihtiyaçlarına ve düşüncelerine dair daha ayrıntılı bir resim sunmak için sosyal medyadaki anket sonuçlarıyla birleştirilebilir. Böylece işletmenizle ilgili kararları bilgilere dayanarak verebilirsiniz. Örneğin; sosyal medyada gönderi yayınlayacağınız zamana karar vermek ya da ürün veya hizmetlerinizi nasıl iyileştirebileceğinizi öğrenmek gibi.

Kendi işletme senaryonuzda, etkinliğinizin net bir özetini oluşturmanıza yardımcı olması için nicel ve nitel yaklaşımları bir arada kullanmayı deneyin. Dijital verilerin avantajlarını düşünün ve bu büyük kararlarda size yardımcı olması için ihtiyaç duyduğunuz alakalı verileri topladığınızdan emin olun.

Etiketler: , ,