İnternette Görüntülü Reklam Nedir? Neden İhtiyaç Duyarız?

İnternet’te her yerde gördüğünüz reklamları bilirsiniz. Bazıları banner şeklinde olurken diğerleri metin bazlı olur veya videolar kullanır. Buna “görüntülü reklamcılık” deniyor ve şimdi bunun ne olduğunu, nasıl işlediğini ve daha fazla müşteri çekmenizi nasıl sağlayabileceğini keşfedeceğiz.

Görüntülü reklamcılığı, İnternet dışında gördüğünüz bir ilan tahtası, basılı reklam veya televizyon reklamı gibi düşünün. İşletmeler, reklam “alanının” sahibine, reklamlarının doğru kişiler tarafından görülmesini umarak ödeme yaparlar. Ardından bu kişileri müşterilere dönüştürürler.

Online görüntülü reklamcılık dünyasında ise reklam alanı, ilan tahtaları veya televizyon kanalları yerine ziyaret ettiğimiz web sitelerindedir. Görüntülü reklamcılık, işletmelere sadece doğru kişi, doğru sayfada olduğu zaman görünecek reklamları için ödeme yapma imkanı sunar.Bunu yapmanın birçok yolu var. Doğrudan bir web site sahibiyle anlaşma yapabilirsiniz veya işletmeleri satılacak reklam alanı olan çok sayıda farklı web sitesiyle eşleştiren ağlar kullanabilirsiniz.

Reklamlarınızı belirli web sayfalarında göstermeyi veya belirli insan gruplarına göstermeyi hatta ikisini birden yapmayı seçebilirsiniz.

Varsayalım ki film tutkunuz var ve film yorumları yaptığınız bir podcast oluşturdunuz. Şimdi de bunu pazarlamak istiyorsunuz. Bir film yorumları podcast’iyle ilgilenebilecek kişileri ve İnternet’te başka ne arıyor olabileceklerini düşünün. Örneğin sinema web siteleri, resmi film siteleri ya da film forumları gibi. Müşterilerinizin olduğu yer, sizin de olmanız gereken yerdir.

Elbette müşterileriniz her zaman sadece film siteleri bakmayacaktır. Görüntülü reklamcılıkta reklamlarınızı insanlar başka şeylere bakarken de onların görünümüne sunabilirsiniz. Yani film gibi özel ilgi alanları olan kişileri hedef alabilirsiniz. Bu kişiler hava durumuna bakarken, haberleri okurken, blogları ziyaret ederken ve ziyaret etmek istedikleri diğer her türlü web sitesinde gezinirken, bu sitelerin filmle hiç ilgilisi olmasa da buralara reklam verebilirsiniz.

Görüntülü reklamcılık, işletmelere tüm İnternet’te işleriyle alakalı kitlelere ulaşma imkanı sağlar. Bu aslında oldukça muhteşem bir şey. Ayrıca görüntülü reklamcılığın siz ve sizin işletmenize dair farkındalık oluşturması için de harika bir yol. Örneğin, film yorum podcast’inizi yeni oluşturduysanız yeni ürününüzün varlığından insanları haberdar etmeniz gerekir. Görüntülü reklamlarda tam olarak ulaşmak istediğiniz kişiler tarafından fark edilebilirsiniz.

Ama görüntülü reklamcılık sadece adınızı duyurmak değildir. Görüntülü reklamcılık web sitenize trafik çekmek, ziyaretçilerinizle etkileşim kurmak ve yeni müşteriler kazanmak için de çok iyi bir yoldur. Nasıl mı? Reklamlarınızı web sitenizi ziyaret etmiş ama henüz podcast’inize üye olmamış kişilere göstermeyi seçebilirsiniz. Böylece onlar haberleri okurken, hava durumuna bakarken ya da video izlerken, görüntülü reklamlarınız onlara özel bir promosyonla üye olmalarını isteyebilir. Buna yeniden hedefleme deniyor.

Biraz özetlemeye ne dersiniz? Görüntülü reklamcılık, müşterilerinizin olduğu yerde olmanıza imkan tanır ve birçok farklı türde pazarlama amacını destekler.

Etiketler: ,