SEM Nedir ? Ne İşe Yarar?

Sem, reklamınızın, kullanıcıların yazdığı anahtar kelimelerle alakalı arama sonuçlarının yanında gösterilmesi için teklif vermenize olanak tanıyan bir reklamcılık türü. Bu, işletmelerin sunduğu ürün veya hizmetlerin, kullanıcıların tam da söz konusu ürün veya hizmetleri aradıkları anda gösterilmesini sağlar. Ör. “SEO uzun bir süreç gerektirir. Ancak SEM kullanarak, web sitemin çok kısa bir sürede çok daha fazla trafik almasını sağladım.”

İşleyişini bilmeseniz bile muhtemelen arama motoru pazarlamacılığına zaten aşinasınızdır. Düğün fotoğrafları gibi bir şey aradığınızı varsayalım. Arama motoru sonuç sayfasında bir sürü seçenekle karşılaşırsınız. Şimdi bu sonuçlara daha yakından göz atacağız.

Sayfanın ana bölümünde gördüğünüz bağlantılara “organik” sonuçlar adı verilir. Burada görüntülenmek tamamen ücretsizdir. Arama motorlarına göre en alakalı içeriğe sahip sitelerin görüntülendiği yer burasıdır.

SEM , işletmenizle alakalı kimi sözcük ve sözcük öbeklerini arayan potansiyel müşterilere bu alanda reklam verme imkânı tanır. Bu sözcüklere anahtar kelimeler denir.

Öğrenmeniz gereken bir diğer eşsiz SEM özelliği de reklamverenin yalnızca reklamın tıklanması durumunda ücret ödemesidir. Yani görüntülenen reklama kimse tıklamadığında bir ücret ödemezsiniz.

Evet, yanlış duymadınız! Bu yüzden buna “tıklama başına ödeme” reklamcılığı denir.

Diyelim ki düğün fotoğrafçısısınız. Biri “düğün fotoğrafçısı İstanbul” gibi bir arama yaptığında reklamlarınızın görüntülenmesini istiyorsunuz. Ancak, yalnızca arama yapan kişi reklamınızı tıkladığında ücret ödersiniz.

Gazete ve dergilerdeki reklamlar veya billboardlar gibi geleneksel reklamcılık türleri ile SEM arasındaki büyük fark budur. Düğün fotoğrafçılığı reklamınızı bu geleneksel yöntemleri kullanarak yayınladığınızda, reklamın gösterildiği insan grubunun düğün fotoğrafı isteyip istemediği hesaba katılmaz. Ve her hâlükârda ücret ödersiniz.

SEM ‘de ise reklamınızı tıklayan insanların sunduğunuz şeye ilgi duyuyor olması çok muhtemeldir, çünkü size söyledikleri budur. Başka bir deyişle, düğün fotoğrafçısı İstanbul aramasını yaptıklarında arama motoruna bunu söylediler ve ardından reklamınızı görüp tıkladılar.
Geleneksel pazarlamacılığın aksine, SEM ‘de etkin olarak ürün ve hizmet aramakta olan insanlar hedeflenir. Bu, ilgisi olup olmadığını bilmediğiniz insanlara bir mesaj yayınlamaktan farklıdır.

Şimdi toparlayalım. Arama motoru pazarlamacılığı işletmeniz için benzersiz ve güçlü bir seçenektir. Hem basit hem etkilidir: İnsanlar arzuladıkları şeyi ararlar. Ve reklamverenler arama yapan belirli kişileri hedefler ve daha fazla bilgi edinmek isteyen birinin tıklaması halinde ücret öderler. Arama motoru pazarlamacılığı işte budur.

Etiketler: ,