İnternetteki Varlığınızı Öne Çıkarmak

Bugünlerde online olmanın önemini çok iyi bildiğinize göre hemen başlayalım. “Dijital dünyaya geçmenin” en bilinen yolu bir web sitesi hazırlamaktır. Eskiden web siteleri kim, ne ve nerede sorularını cevaplamaktan fazla öteye gidemeyen birer online broşür niteliğindeydi.

Günümüzdeki web siteleri ise bundan çok daha fazlasını yapabiliyor. Siteniz, tüketicilerin araştırma yapmasına, uzmanlarla sohbet etmesine, müşteri yorumlarını okumasına, video izlemesine, ürün satın almasına, sipariş takip etmesine ve çok daha fazlasını gerçekleştirmesine yardımcı olabilir. Bir web sitesine sahip olmanın size yarar sağlayacağına karar verirseniz, düşüneceğiniz temel nokta, işletme hedeflerinizi desteklemesi için sitenizin hangi somut işlevleri gerçekleştirmesi gerektiğidir.

Elbette bir web sitesi olmadan da online ticaret yapılabilir. Örneğin, bir pastaneniz varsa web siteniz olsun ya da olmasın müşterilerin sizi bulabilmesini istersiniz.

Geçen sefer canınız havuçlu kek çektiğinde ne yaptığınızı hatırlayın. Büyük bir olasılıkla “yakınımdaki pastaneler” gibi bir arama yaptınız ve seçenekleri gözden geçirdiniz.Arama sonucunda belki yerel bir pastanenin web sitesini gördünüz veya yerel işletme girişlerinde iyi bir seçenekle karşılaştınız.

Bazı işletmeler dijital platformdaki varlıklarını oluşturmak için yerel işletme girişlerini kullanır. Bunun için de Google My Business ve Yandex Rehber gibi ürünlerden yararlanırlar. Bu tür dizinler işletmelere, açıklamalar, yorumlar, haritalar ve resimler gibi ayrıntılar yayınlama olanağı sağlar.

Bu girişler genellikle ücretsizdir ve kullanıcılar arama yaptığında işletmenizin sonuç sayfalarında görüntülenmesini sağlamak için iyi bir yoldur.

Yerel işletme girişlerinin yanı sıra, özellikle sizinki işletmelere yönelik yorum siteleri bulunabilir. Tüketiciler bu sitelerde görüş belirtebilir ve siz de bunları yanıtlayabilirsiniz. Övgü içeren yorumlar sayesinde rakiplerinize karşı avantaj sağlayabilirsiniz.

Dijital varlığınızı oluştururken sosyal medyayı da kullanabilirsiniz. Dünyanın dört bir yanındaki tüketiciler web sitelerine ek olarak – hatta bazen web siteleri yerine – Facebook, Twitter, Google+ sayfalarını kullanıyor.
Müşterilere online ortamda ulaşmanın diğer bir yolu cep telefonları. Büyük olasılıkla cep telefonunuza uygulama veya oyun indirmişsinizdir. Bu uygulamaları kendiniz de oluşturabilir ve müşterilere sunabilirsiniz.

Uygulamalar, müşterilerle bağlantı kurmak için mobil cihazların GPS, eşleştirme ve telefon gibi benzersiz özelliklerinden yararlanabilir.
Bir müşteri uygulamanızı telefon veya tabletine yüklerse, mağazanıza yaklaştığında GPS sayesinde ona özel bir fırsat gönderebilirsiniz.

Uygulamalar müşterilere anında sipariş verme olanağı bile sağlayabilir. Böylece müşteri mağazanıza geldiğinde sıra beklemeden siparişini teslim alabilir ve telefonunu kasadaki okuyucuya dokundurarak ödeme yapabilir. Mobil uygulamalar, mevcut ve sık uğrayan müşterileri tekrar gelmeye (ve belki havuçlu kekin yanında bedava kahve de içmeye) teşvik eden bağlılık araçları olarak sıklıkla kullanılmakta.

Özetleyecek olursak: Web siteleri, yerel işletme dizinleri, sosyal medya ya da mobil uygulamalardan herhangi birini veya tümünü kullanıyor olabilirsiniz. Önemli olan, müşterilerin ne yapmasını istediğinize karar vermek, ardından bu hedeflere ulaştıran bir ortam hazırlamaktır. Bunlar hep birlikte dijital vitrininizi, diğer bir deyişle müşterilerle online etkileşim kurduğunuz alanı oluşturur.

Etiketler: , ,