Web Analizi Nedir? Faydaları Nelerdir?

Web analizi, web sitenizden toplayabileceğiniz verileri, işletmeniz hakkında bilgi edinmek için kullanmanızı sağlar.Web analizi, size veri sağlayarak yardımcı olur.

Esasen sayılabilecek her şey “metrik” olarak adlandırılır. “Tekil Ziyaretçiler” buna iyi bir örnektir. “Sitede Geçirilen Süre” de bir diğer örnektir. Web sitenizde ürün satışı yapıyorsanız ne kadar para kazandığınızı veya belirli bir üründen kaç adet sattığınızı izleyebilirsiniz. Kullanıcıların web sitenizde yazanları okumasını hedefliyorsanız, bir blog yayınının kaç kez görüntülendiğini veya ilgili sayfada ne kadar süre geçirildiğini izleyebilirsiniz. Bunların hepsi birer “metriktir”.Ardından, genellikle “boyutları” kullanarak metriklerinizi analiz edersiniz. Bu konuya birazdan geri döneriz.

Metriklerinizi alıp “boyutlara” göre bölerek çok spesifik ve ayrıntılı soruların yanıtlarını bulabilirsiniz. Örneğin, “Kullanıcıların web sitemin hedeflerini gerçekleştirerek en kolay dönüşüm sağladığı cihazlar hangileri?”
Bu soru, web analiziyle yanıtını bulabileceğiniz birçok sorudan yalnızca biridir.

Analizleri kullanmaya yeni başlıyorsanız kendinizi metriklerden oluşan bir okyanusta yüzüyormuş gibi hissedebilirsiniz.

Web analizi araçları size, “dönüşüm oranlarının”, yani sitenizi ziyaret eden veya hedeflerinizden birini gerçekleştirerek dönüşüm sağlayan kullanıcı sayısının, kullanıcıların nereden geldiğine, oraya daha önce gidip gitmediğine ve hatta kullandığı cihaza bağlı olarak değişip değişmediğini söyleyebilir.

Sitenizin hangi cihazlarda en iyi ve en kötü performansı gösterdiğini öğrenirseniz, temel olarak alabileceğiniz güçlü yönleri ve geliştirmeniz gereken zayıf yönleri belirleyebilirsiniz.

Web analizi, doğru kullanıldığında, işletmenizin online bölümünün temelini oluşturabilir. Çünkü analizler, gerçekleştirmek istediğiniz neredeyse her tür dijital pazarlama işleminin performansını ölçebilir. Arama Ağı reklamlarından görüntülü reklamcılığa, sosyal medyadan e-postaya kadar her şey buna dahildir.

Aynı zamanda, analizler, bir kullanıcının sitenizi ziyaret ettiği ilk andan devamlı müşteriye dönüştüğü ana kadar, tüm dijital müşteri yolculuğu boyunca web sitenizin ziyaretçilerini ölçer.

Tüm bunların nasıl gerçekleştiğini görmek için “pansiyon” örneğini inceleyelim.
Pansiyonun hedeflerinden biri, web sitesi ziyaretçilerinin İnternet üzerinden rezervasyon yaptırmasıdır. Sonuçta böyle para kazanıyorlar.

Analizler, kaç rezervasyon yapıldığını ölçmenizi sağlayabilir ancak tüm müşteri yolculuğu boyunca rezervasyona olanak tanıyan ve onu takip eden işlemler hakkında da önemli bilgiler sunar.

Bu tam olarak ne anlama geliyor? Bir müşterinin rezervasyon yaptırmadan önce geçirdiği yolculuğa ilişkin bir örneği ele alalım. Üç ay sonra gerçekleştireceğiniz bir gezi için Bodrum’da pansiyon arıyorsanız, yapacağınız ilk iş, İnternet’e girip “Bodrum’daki pansiyonlar” gibi bir terim için arama yapmaktır.

Arama yaptıktan sonra arama sonuçları sayfasını görürsünüz. Ardından, ilginizi çeken pansiyonların web sitelerine göz atabilirsiniz. Araştırma modundasınız.

Bir web sitesini ziyaret ettiğinizde çok sayıda işlem gerçekleştirebilirsiniz. Günlük fiyatı öğrenebilirsiniz. Ne tür odaların bulunduğunu görebilirsiniz. Pansiyonun gerçekten nasıl bir yer olduğu hakkında daha iyi fikir edinmek için bazı yorumlara veya referanslara göz atabilirsiniz. Hatta nasıl bir yer olduğunu görmek için fotoğraflara bakabilirsiniz. Bu noktada, henüz araştırma aşamasında olduğunuzdan rezervasyon yaptırmak için hazır değilsinizdir. Baktığınız pansiyonu beğendiklerinizin yer aldığı listeye ekleyebilir ve hatta promosyonları kaçırmamak için pansiyondan e-posta güncellemeleri almak üzere kaydolabilirsiniz.

İki hafta geçti, ve tahmin edin ne oldu? Seyahat etmeyi planladığınız tarihler için normal fiyat üzerinden %10 indirim teklif eden bir e-posta alırsınız!

Şu ana kadar çok araştırma yaptınız ancak henüz rezervasyon yaptırmadınız ve karar vermek için ihtiyacınız olan şey de bu e-postaydı. Bu nedenle, e-postayı tıklayıp web sitesine gidiyor ve rezervasyon yaptırıyorsunuz.
Analizin gücü, bir işletmeye müşteri yolculuğunun her aşamasında neler olduğunu ölçmeye yardımcı olabilmesinde gizlidir. Kullanıcıların başlangıçta işletmenizden nasıl haberdar olduğunu mu öğrenmek istiyorsunuz? Analizler size kullanıcıların işletmenizi hangi arama motorundan bulduğunu ve sitenize ne tür sayfalardan yönlendirildiğini söyleyebilir.

Hedeflerinizi belirleyin, ilerlemenizi ölçün ve ardından, işletmenizi bir üst seviyeye taşımak için verilerinizi kullanın.

Etiketler: , ,