Web Sitesi Yapılırken Yapılan 12 Hata

Web Sitesi Yapılırken Yapılan 12 Hata

Aşağıda listelediğimiz unsurlar şirketlerin farkında olmadan yaptıkları ürün ve hizmetlerinin kabul görmesini engelleyen hatalardır. Siz de web sitenizde bu hataların birkaçını veya tamamını yapıyor olabilirsiniz. Ancak endişelenmenize gerek yok. Bu hataları geri dönmeyen büyük yatırımlardan önce fark edip düzeltebilirsiniz.

1) Anında Zorunlu Kayıt

Yeni bir kullanıcı hakkında birkaç bilgi istemek uygun bir talep olabilir, ancak bunu o kişiyi etkiledikten sonra yapmanız daha uygun olur. Çoğu site kullanıcılardan sayfayı ilk ziyaret ettiğinde kayıt ister ve bu da kabul görme sürecinin önünde bir engel oluşturur. Kullanıcılarınızdan isim ve e-posta adresi isteyebilirsiniz ancak kayıt yapmalarını istemek için biraz daha beklemenizi öneriyoruz.

2) Uzun Bağlantı (Link)

Siteniz, yetmiş veya daha fazla karakterden oluşan bir bağlantı (URL) üretiyorsa, bir kişiye bu bağlantı gönderilmek istendiğinde kopyala-yapıştır yaparken ve e-posta olarak gönderirken, bir satır kesmesi eklenir. Böylece kişiler istedikleri sayfaya erişmek için bağlantının üzerini tıklayamaz.

Uzun bağlantı kullanan şirketlerin mazereti genellikle şöyle olmaktadır: “Uzun bağlantılar üretiyoruz, çünkü kötü niyetli insanlar şifremizi kırabilir ve özel sayfalarımızı görebilir. Yirmi altı küçük yirmi altı büyük harf veya on rakam içerebilen bu yetmiş karakter, evrendeki atom sayısından bile fazla kombinasyon oluşturduğundan, hiç kimse şifremizi kıramaz.” Bu türden güvenlik endişeleriniz varsa www.tinyurl.com gibi sitelerden yararlanabilirsiniz.

3) Bağlantı (Link) üretmeyen pencereler

Daha önce, birine bir web sayfası göstermek istediğinizde o sayfanın bir bağlantısı (URL) olmadığını fark ettiğiniz zamanlar oldu mu? Önünüzde açık bir pencere var; bunu birine göstermek istiyorsunuz ama o pencerenin tekrar nasıl açılacağını anlatmak için neredeyse bir makale yazmanız gerekiyor. Böyle bir durumda kullanıcıların aklına gelecek olan tek şey şirketin fazladan trafik istemediği olabilir.

4) Arama yapılamayan web sitesi

Bazı siteler kullanıcıların arama yapmasına izin vermez. Bu durum, site haritasının yeterli olabildiği küçük siteler için uygundur ancak durum her zaman böyle olmayabilir. Eğer sitenizin bir düzeyden daha derine inen bir site haritası varsa, büyük olasılıkla bir arama kutusuna da ihtiyacı var demektir.

5) Sadece e-posta ile iletişim olanağı sağlamak

Hepimiz günlük yaşamımızda e-posta kullanıyoruz. Hatta çoğu zaman sadece e-posta ile iletişim kuruyoruz. Ama bazen şirketi telefonla aramak istediğimiz zamanlar da olmuyor değil. Birçok şirketin “Bizimle İletişim Kurun” sayfasında sadece bir web formu aracığıyla kendisine e-posta gönderilmesine izin verdiğini görüyoruz. Bu bölümde sadece e-posta adresini vermek ve telefon numarasını yayınlamamak kullanıcıya “bizimle iletişim kurmayın” mesajı verecektir.

6) RSS eksikliği ve e-posta listeleri

Kişiler şirketinizle ilgileniyorlarsa, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili bilgi almak isteyeceklerdir. Bu mümkün olduğu kadar kolay olmalıdır, bunun için içerik bültenlere hem e-posta hem de RSS beslemeleri sağlamanız gerekir.

7) “Kullanıcı adı “@” karakteri içeremez”

Diğer bir deyişle, kullanıcı adınız e-posta adresiniz olamaz. Kullanıcılar binlerce siteye üye olmaktadır, dolayısıyla kullanıcı adı olarak neyi kullandıklarını hatırlayamazlar. Ama e-posta adresini bilmeyen veya hatırlayamayan kullanıcı yoktur. Kullanıcı adı olarak e-posta adreslerini kullanmalarına izin verin.

8) Büyük/Küçük harfe duyarlı kullanıcı adları ve şifreler

Büyük/Küçük harfe duyarlı kullanıcı adları ve şifreler daha güvenlidir ama kullanıcının adını ve şifresini yanlış yazma olasılığını arttırır. Bir şirketin CEO’sunun kullanıcı adını veya şifresindeki büyük harfleri hatırlamadığı için hesabına erişemediğini bir düşünün!

9) Sitenize yorum almak için kayıt yapılmasını istemek.

Kişilerin yorum yazmak için siteye kayıt olma veya davet edilmek zorunda olmaları iyi bir politika değildir. Hatta kişinin yorum yapmak için kaydolması zorunluluğu bile oldukça iticidir. Yapılan araştırmalara göre birçok kullanıcı bir Bloga yorum yazmaya başladıktan sonra kayıt olması istenince vazgeçmektedir.

10) Okunamayan onay kodları

Görsel bir doğrulama grafik sistemi elbette ki yararlıdır ama bazılarını okumak gerçekten zordur. Örneğin Yahoo!’dan bir e-posta hesabı almaya çalışırken bununla karşılaşabilirsiniz. Oradaki büyük harfle yazılmış bir “X” mi? Son karakter “s” mi, “5” mi yoksa “S” mi?

Kullanıcı kaçıracak kadar karmaşık grafikler yerine daha sadelerini tercih edin.

11) İmzasız e-postalar

E-posta gönderen kişiyi aramak veya ona bir şeyler göndermek istediğiniz ama imzası olmadığı yapamadığınız çok olmuştur. Ayrıca, birisiyle bir randevu ayarladığınız zaman, değiştirme olasılığına karşılık o kişinin iletişim bilgilerinin de eklenmesi önemlidir. Herkes e-postalarına adını, şirketini, adresini, telefonunu ve e-posta adresini içeren bir imza eklerse kullanıcılarınızla iletişim kurmak çok daha kolay olur.

12) Yalnızca Windows Internet Explorer’ı desteklemek

Macintosh, Safari ve diğer Windows web tarayıcılarını desteklemek çok büyük bir zahmet gerektirmez. Elbette biraz çaba harcamanız gerekebilir ama bu listedeki diğer bütün maddeler gibi bu da çok kolay uygulayabileceğiniz bir stratejidir. Eğer hedef kitleniz yalnızca Windows Internet Explorer kullanan kişilerden oluşuyorsa sorun yok ama daha fazla kişiye ulaşmak için denemeye değer.

Etiketler: