Sosyal Medya Stratejinizi 10 Adımda Nasıl Başlatabilirsiniz

Sosyal Medya Stratejinizi 10 Adımda Nasıl Başlatabilirsiniz

Sosyal Medya Stratejinizi 10 Adımda Nasıl Başlatabilirsiniz.

İşiniz, rakipleriniz, hedefleriniz ve her sosyal medya kanalında neler söyleyeceğiniz hakkında birkaç noktaya değinen temel bir Sosyal Medya planına sahip olmak sizin için de faydalı olacaktır. Farklı boyutlarda müşterilerle çalıştım ve hepsinde, herhangi bir kanalda yayınlamadan önce bir sosyal medya planının önemini pekiştirdim. Birçok şirketin dijital bir ajansı işe alma bütçesine sahip olmadığını biliyorum ve bunu yapması gereken çoğu zaman şirketin pazarlama faaliyetlerinden sorumlu kişi. Sadece yeni bir dijital pazarlama uzmanı ya da yardım etmek için bir ajansı işe almanız gerekene kadar bunu yapması gereken bir kişi olsanız bile, bu 10 temel adımın sosyal medyada iyi çalışmaya başladığına inanıyorum. Yaratıcı olun, araştırmanızı yapın, aşağıdaki adımları takip edin ve planlamaya başlayın!

1) Hedeflerinizi bilin

İlk olarak, pazarlama ve iletişim hedeflerinizi düşünmelisiniz. Sosyal medya zorunludur, ama daha büyük bir şeyin parçası olmalıdır. Pazardaki varlığını, görünürlüğü, satışları artırabilen ve hatta işinizi başlatabilecek uzun ve kısa vadeli hedeflerinizi düşünmelisiniz. Bu hedefleri bilmek, doğru kanaldaki doğru mesajla doğru hedefe ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

2) Sosyal Medyanın rolü

Günümüzde, iletişim stratejinize nasıl yardımcı olabileceğini anlamanın zor olduğu pek çok sosyal medya seçeneği vardır. Bu konuda dikkatli olmalısınız ve hepsinin aynı olduğunu düşünmemeniz gerekir. Çünkü bunu dikkate almamaya başlarsanız, tüm dijital iletişiminizi etkileyecek ilk hatanınız olacaktır. Bu nedenle, pazarlama karması stratejinizde her bir sosyal medya ağının rolünü düşünmelisiniz. Biliyorum ki küçük işletmeler genellikle geliştirilmekte olan bir pazarlama planına sahip değiller ve çoğu zaman sadece büyük oyuncuların yaptıklarını takip ediyorlar. Her neyse, Facebook, LinkedIn, Instagram ve diğer herhangi bir platformun, takipçilerinizle alışveriş yapabilecekleri ve markanızı çekecek bir yer olmadığını anlayın.

3) Rakipleriniz ne yapıyor?

Başkalarının hatalarından ve başarılarından ders çıkarmanın zamanı geldi. Rakiplerinizin kanallarına bakın ve tüketicinizin ne hakkında düşüneceğini, iletişimle nasıl etkileşimde bulunduğunu ve planınız için referans olarak aldığınızı anlamaya çalışın. Büyük oyuncular muhtemelen en iyi içeriğe ve etkileşime sahip olacaklar; Ancak, belki de kendinizi onlarla karşılaştırmak doğru bir parametre olmayacaktır. Onlara da bakın, ama aynı büyüklükte, yapıda ve hedefte bir rakip en iyi öğrenmeyi sağlayacaktır. Ve en önemlisi; Rakibinizi kopyalamayın! Aldığınız bilgileri kullanın ve sizin için benzersiz bir şey başlatın.

4) Hedefiniz Nedir?

Çok sayıda firmayı takip edenlerin sayısına hayran oldum, ancak bu büyük sayılar gerçek hedefinizi temsil etmeyen bir yalan olabilir. Ürün / hizmetinizi satın almak için tüketici yolculuğuna dahil olan tüm paydaşları düşünün. Orada çözümünüze ihtiyaç duyan insanları bulacaksınız: uzmanlar, karar vericiler, etkileyiciler, ortaklar ve çoğu durumda, çalışanlarınız. Sosyal medyaya kimlerin ulaşacağını ve onları nerede bulacağınızı keşfedin. Belki Facebook’ta, çalışanlara, ortaklara ve ağrısına, YouTube’a uzmanlara ve LinkedIn’de etkileyicilere ve karar vericilere ulaşabilirsiniz. İşinize bağlı olacak ve bu bir kural değil. Personelin oluşturulması, her bir platform için hedefinizi daha iyi tanımlamanız için harika bir fikirdir.

5) Onlar için neler sunabilirsiniz

Bir markayı neden takip ediyorsunuz? Bu marka size bir şey satmaya çalıştığından veya bu marka sizin için ilginç bir şey sağlamaya çalıştığından mı? İkinci seçenek olduğundan neredeyse eminim, değil mi? Hedefiniz aynı şeyi istiyor! Sorunlarını çözmek için bir şeyler sunmaya başlayın, onları eğitecek bir şey ve onlar sizi takip edecek! Tüketicilerin% 42’si , markaların sağladığı eğitim içeriği nedeniyle satın alma eğilimindedir. Dahası, sorularınızı dinleyin ve cevaplayın, daha fazla içerik oluşturmak için size bilgi sağlayacaktır.

6) Doğru içeriği seçin

İçeriğinizi oluşturmak ve tüm olasılıkları keşfetmek için kişileri kullanın. Her bir kişi için blog yayınları ve sosyal medya içeriği yazın ve mesajınıza daha fazla dikkat çekmek için güzel resimler ve Infographics gibi birçok görsel kullanın. Facebook’ta daha gayri resmi olabilirsiniz, Instagram üzerinde görsel olmanız gerekir ve LinkedIn’de uzmanlığınızı göstermeniz gerekir. Mesaj tonuna çok dikkat edin, okuyucuyu mesaja girmeye ve etkileşime girmeye davet edin. Onlarla da öğrenmek istediğini gösterecek, değil mi?
Bir başka önemli nokta şudur: karma etiketleri kullanarak akıllı olun! Twitter ve Instagram’da içeriğinizin erişimini artırmaya yardımcı olabilir. Dört ve altı karma etiketler arasında kullanmayı deneyin ve yüksek katılımlı mevcut konuşmaları arayın.

7) Video her zaman daha iyidir

Videoların 2019’a kadar internet trafiğinin neredeyse% 80’ini oluşturacağı bir projeksiyon var. Markanızın bu projeksiyonun bir parçası olması gerekiyor! Bu nedenle, 90 saniyelik bir video ile ilgiyi çekmek, 1.000 kelimelik bir yazıya göre daha kolaydır. Aynı bilgiyi sağlayabilirsiniz, ancak bir video ile anlaşılması ve daha kolay paylaşılması kolay olacaktır. Ve video prodüksiyonunun pahalı olduğunu düşünüyorsanız, bugün sadece cep telefonunuzu ve birkaç uygulamayı kullanarak iyi bir video oluşturmak mümkündür. Bu en iyi seçenek değildir, ancak daha profesyonel bir şey yapma şansına sahip oluncaya kadar başlayabilirsiniz. Bütçe sınırlamanızın yaratıcılığınızı etkilemesine izin vermeyin. Facebook ve Instagram Hikayeleri, videoyu kolayca kullanan iyi örnekler ve trendlerdir.

8) Konuşmayı devam et

Hatırlayın, sosyal medya iki yönlü bir iletişimdir! İnsanlar markanızla ilgili sorular soracak, iyi ve kötü şeyler soracaktır. Onlara en kısa sürede cevap vermeye hazır olmalısınız. Biraz korkutucu olabilir, ama güzel! Birisi sizin sayfanızda şikayette bulunabileceği gibi, bu tüketici, sorunlarını nasıl çözdüğünüzü başkalarına bildirebilir. Sosyal medya araçlarını, yarışmaların, anketlerin ve konuşmanın devam etmesini sağlamanın diğer yollarını tanıtmak için kullanabilirsiniz.

9) Sonuçları ölçün

Doğru tekniği kullanarak, sosyal medyadaki her şeyi izleyebilirsiniz. Tüm platformlar, analizlerini tüm trafik ve analizlerle sunar. Ayrıca, sosyal medya içeriğinizden oluşturulan web sitesi trafiğinizi de tanımlayabilirsiniz. Başlangıçta zor olacak ve içeriğinizi tatmin edici bir sayıya ulaşmak için artırmanız gerekecek, ancak sadık bir takipçi kitlesine başladığınızda, organik olarak artacaktır.

10) Yapabileceklerinizi ayarlayın ve devam edin

Dijital iletişim, her şeyi iyileştirmenin en kolay yoludur. Neyin işe yaradığını ve neyin iyileştirilmesi gerektiğini analiz etmek için kilometre taşları oluşturmanız gereken sonsuz bir süreçtir. Hangi kanalın daha fazla sonuç ürettiğini, bütçenizin yeterli olup olmadığını ve kampanyalara özel çözümlere odaklanmak için düşünmeye başlayabilirseniz keşfedebilirsiniz.
Sosyal medya planınıza başlamak için sadece 10 temel adımdı. Çok fazla işin olacak ve umarım işiniz için iyi sonuçlar elde edersiniz. Sizin için çok karmaşıksa ve planınızla daha fazla yardıma ihtiyacınız varsa, burayı tıklayın ve bana bir mesaj yollayın. Size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız. Aşağıdaki formu doldurun ve sosyal medya ve gelecekteki bültenlerim hakkında özel bir bilgi edinin.

Etiketler: